sparks Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hei, jeg lurer på 2 ting, det fulgte med en hvit sak i en liten pose i Thermaltake Volcano 9 cpu vifta mi, er det kjølepasta? Er det en god kjølepasta? Og jeg har sett flere ganger at folk har flere enn 1 ribbe plassert på hovedkortet, har de satt den der selv? Hvis ja, hvordan? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 det er ganske sikkert kjølepasta, men dersom du ikke er helt sikker på hvordan du skal goope prosessoren din, så anbefaler jeg deg å lese en guide først (tror de har en her på hw.no eller på overklokking.no) ja, ofte har folk to ribber på hovedkortet, men dersom man kun kjører en prosessor (noe de fleste gjør) så sitter nok den andre ribben på northbridge/nordbro, ettersom denne også i senere tid er presset(og blir derfor varm), for å få kommunikasjonen mellom forskjellige ting til å gå raskt. om de har satt den der selv, dette varierer, det er montert ribbe på fra produsent, men om denne har vifte eller ikke er en ting, også egner denne seg sjelden til skikkelig overklokking, slik at folk gjerne bytter for entetn overklokking eller mindre støy. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Okei Takk for fint svar Lenke til kommentar
HatOBjekt Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 den hvite greia, er det kjølepasta? skal dem smøres utover? :oops: jeg satte den rett nedpå, som et frimerke jeg... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 LOL, tror det var dumt Den er jo pakka inn i plastikk? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Kan hende du snakker om det hvite klistremerket? Det er nemlig ThermalTape Lenke til kommentar
HatOBjekt Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 det var nok thermaltape jeg satte på ja... tror ikke det var med noe kjølepasta til meg jeg Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Den thermaltapen skal brukes til å feste sensoren Lenke til kommentar
HatOBjekt Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 :oops: ok men er det egentlig å bruke kjølepasta når det går så godt likevel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå