tek73 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 om skjermkort. Noen sier f.eks at ati sine kort er gode allroundkort. Men hvis du ikke spiller de heftigste spillene holder ikke hva som helst for noe gammel skit. Jeg kjører ganske mange pc-er. Og jeg oppdager ingen forskjell på et tnt ultra 2 skjermkort med 32 ram og et sapphire radeon kort med 64 ram. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Joda, det kommer jo selvføgelig helt an på hva en PC skal brukes til... Det er jo f.eks. ikke noe poeng for en kontormaskin å ha et skjermkort med sinnsykt heftig 3D ytelse - et onboard skjermkort vil jo typisk være helt kurrant her. Er ikke helt skråsikker på hvilke typer applikasjoner og hva som egentlig belastes på CPU og hva som går på GPU. Noen som kan fortelle meg dette? Stemmer det ikke blandt annet at for 3D animering f.eks. med 3D Studio Max eller Maya først og fremst krever CPU kraft og ikke er avhengig av et monsterskjermkort? Lenke til kommentar
Herr hjelpsom Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Med fare for å erte på meg halve deg: Det hadde hjulpet om du brukte et spørsmålstegn et sted i trolleriet ditt. Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 men et par steder burde jeg vel ha brukt tegn litt flittigere. Etter skit bør det vel være ett spørmål eller utropstegn, og burde kansje hatt et komma mellom "spillene" og "holder", jeg måtte da selvsagt ha lagt til et "da" etter "ikke" i såfall. Ellers syntes jeg tegnsettingen var helt grei jeg. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 en god grunn til og anbefale radeon fremfor tnt2 er at tnt2 ikke selges lengre... Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 en god grunn til og anbefale radeon fremfor tnt2 er at tnt2 ikke selges lengre... du har jo selvfølgelig et poeng der, men jeg tror ikke at essensen av innlegget hans var å anbefale folk å kjøpe TNT2 kort :wink: For en maskin som f.eks. skal brukes som printerserver, filserver o.l. kanskje uten skjerm og keyboard/mus, eller en kontormaskin som kun skal brukes til teksbehandling, regneark, internett etc, er det jo meningsløst å dytte inn et Radeon 9800 XT kort fremfor et med Radeon 7000 eller noe som tross alt koster 5k mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå