Gå til innhold

Zalmans Surround headset

Anbefalte innlegg

ettersom jeg er mye på lans vil jeg ha meg et nytt headset... og ettersom jeg spiller mye må jeg nesten gå for surround ;)

Anyway

Jeg har et SB! Live Digital 5.1 (bulk(?)) Og hjemme har jeg et 4.1 sett, som bruker to kontakter inn til lydkortet... En grønn og en svart, hehe, litt newbie i dette feltet, men jeg leste litt om Zalmans der må man ha 3 innganger, har dette kortet disse tre rette ingangene?!

http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=244 <- om headsettet

http://media-server.amazon.com/media/mole/...AL000010556.pdf <- manual til kortet mitt, som jeg ikke fatta noe av...

Hvis dette ikke går, så har jeg også et nforce 2 hovedkort men intregrert lydkort, som kanskje kan gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg sliter så bare det. Har prøvd meg frem i 2 timer nå, uten noe fremskritt. På zalman's headset er det 3 kontakter, en hvit(front), en grå(rear) og en svart(center) og på mitt lydkort, (nå begynner jeg å bli usikker på om jeg har sb live diglital 5.1 ), er det en Oransje, en blå, en rød, en grønn og en svart kontakt. Jeg har prøvd alle kombinisasjonene (nesten) som finnes. Noen som vet heeeelt spesifik hvordan jeg skal koble det til?!

(Kan være jeg har sb live diglital 5.1 "bulk" men tror vel ikke det har noe å si?)

Lenke til kommentar

Soundblaster live er et rimelig gammelt kort nå. Tror faktisk at det innebygde soundstorm til nvidia har bedre lyd kvalitet. Der fungerer iallefall surroundheadsettet. Har et sånnt selv. Men i forhold til audigy kortet mitt så var det kjip lyd av soundstorm. Lite romfølelse og kanal seperasjon pluss tendenser til skurrelyd i spill, men ikke opplevd det etter at det kom nye drivere til hk nettopp. Uansett på mitt audigykort så bruker jeg om jeg husker rett digitalutgangen på kortet til den ene kanalen. Bruker bare den test kanal funksjonen for å høre om det er rett kobla.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...