Gå til innhold

DVD brenner ?

trym13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tvangsgreie: det hører med til historien at siliconsoul som du snakker om er en av få som har dette problemet. Grunnen er sikkert at han har flashet inn en annen EEPROM enn den orginale siden han tabbet seg ut og ødela den orginale EEPROM versjonen (ja EEPROM, ikke firmware).

Nå er jeg muligens på litt tynn is. Jeg har lett ganske lenge på Google, men jeg finner ikke andre postinger av Kprobe-resultater for 401S enn de på den siden. Om du har noen, vil jeg gjerne se dem. Det står imidlertid ikke noe om at han har forandret noe annet enn firmware.

Forøvrig merket jeg at jeg ikke lenger finner Kprobe noe sted heller.

trym13: Jeg ville kjøpt Pioneer, men jeg er nok litt farget av jeg kjøper veldig mange billige DVD-R-plater, og at Pioneer er veldig god til å brenne dem. Om du ikke skal brenne mange plater, eller ikke gjør noe av på betale det dobbelte eller mer for platene av hva Princo koster, kan det være at Lite-On er tingen for deg. Jeg ville dog gjerne hatt referanser til bedre Kprobe-resultater før jeg anbefaler den.

Lenke til kommentar
nec 1300a HADDE en del problemer med komp.

hvis du sjekker litt så har det kommet ny Firmware til brenneren som gjør at den blandtannet tar datawrite og Princo plater, noe den ikke gjør før flashing.. :)  

jeg vil si 1300a er mye brenner for penga ;)

Er det kommet OFFISIELL el. uoff.. ?

Link.. ??

Må si meg fornøyd med NEC-1300a, den er temmelig rask, og pålitelig. :wink:

altså står på komplett som følgende::

Ikke kompatibel med Princo og DataWrite plater!

Oppdatering 28.08.03:

Fungerer nå med Datawrite- og Princo-plater med ny firmware.

Nedlastning: ND-1300A v1.06

link til denne er:

http://www.necd.de/software/1144_Firmware_...300_106_DOS.ZIP

så ikke veit jeg. juger komplett? :o

ahr bestillt denne brenneren til en maskin jeg skal smekke sammen for min kjære far.. og han er helt OPPHENGT i at alt skal funke til en hver tid.. håper virkelig ikke det er noe shit med denne ass :grumpy:

da blir det deng på komplett :D

Lenke til kommentar

Hei jeg har brukt denne bios patchen: 107v3au_sonefri.exe på min NEC ND-1300A Jeg får brukt DATAWRITE Platene fra komplett men jeg får ikke hastigheten opp i 4x max 2x er det noen som kjenner til dette jeg bruker NERO 6

Samtidig har jeg kommet over denne http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=1870...ghlight=nd1300a

Har noen prøvd 1.08 firmwaren enda?

Erfaringer?

Ellers er jeg kjempe fornøyd med brenneren har også pioneer A03 og en A05 A03 er kresen på media mens A05-brenner Datawite på 4x uten prob

BRU

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått meg en Plextor PX708A, og har brent en ca 30 princo 4x dvd-r plater (kjøpt billig fra brenner.no).

Har ikke hatt en eneste feil på noen av de. En kompis av meg har hatt brenneren noe lenger og har brent flere merker og har heller ikke hatt problemer, men jeg er usikker på hvilke merker dette er.

En ting jeg vet er at den er ikke særlig kresen på plater, den brenner på stort sett alt, og i 8x på flere dvd+r 4x plater.

Jeg vil absolutt anbefale denne brenneren, men den er kanskje noe dyr. Fikk min for 2300 spenn fra itbutikken...

Ligger vel på 2600 på komplett..

Lenke til kommentar
nec 1300a HADDE en del problemer med komp.

hvis du sjekker litt så har det kommet ny Firmware til brenneren som gjør at den blandtannet tar datawrite og Princo plater, noe den ikke gjør før flashing.. :)

jeg vil si 1300a er mye brenner for penga ;)

Er det kommet OFFISIELL el. uoff.. ?

Link.. ??

Må si meg fornøyd med NEC-1300a, den er temmelig rask, og pålitelig. :wink:

altså står på komplett som følgende::

Ikke kompatibel med Princo og DataWrite plater!

Oppdatering 28.08.03:

Fungerer nå med Datawrite- og Princo-plater med ny firmware.

Nedlastning: ND-1300A v1.06

link til denne er:

http://www.necd.de/software/1144_Firmware_...300_106_DOS.ZIP

så ikke veit jeg. juger komplett? :o

ahr bestillt denne brenneren til en maskin jeg skal smekke sammen for min kjære far.. og han er helt OPPHENGT i at alt skal funke til en hver tid.. håper virkelig ikke det er noe shit med denne ass :grumpy:

da blir det deng på komplett :D

:lol:

Mange takk.

Får prøve den nye firmwaren, men jeg merker vel ikke særlig forskjell siden jeg bare bruker Verbatim-plater.. 8)

Lenke til kommentar

Haha, sjekk NEC disser Princo i "Readme" fra den nye firmwaren:

Even now the firmware 1.06 accepts Princo 4x DVD-R and MPO 2.4x for writing,

our engineers have reported that the disc quality is awful (especially at outer area of the media)

and write error could be occured.

>We still not recommend to use Princo 4x. (also wont be added to recommend media list!)

>Customers should try slower speed(i.e. 2x) for better result.

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...