trym13 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 kan noen gi meg tips til en bra og billig DVD brenner ? jeg har sett på http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=6...70&l=2&lantall= men veit ikke helt.. derfor spør jeg dere.. takker for alle tips og tricks på forhånd Lenke til kommentar
letmein Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 nå var jo den bare + R.. hva med en som er + og - ? vet de koster littegranne mere, men - plater er jo billigere. NEC 1300A har en del trøbbel med kopatiblitet (har den selv). Ser at Pioneer A06 er god til å skrive på det meste av plater, men den koster jo nesten det dobbelte av den Liteon brenneren du foreslo. Lenke til kommentar
Forth Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 nec 1300a HADDE en del problemer med komp. hvis du sjekker litt så har det kommet ny Firmware til brenneren som gjør at den blandtannet tar datawrite og Princo plater, noe den ikke gjør før flashing.. jeg vil si 1300a er mye brenner for penga Lenke til kommentar
Jome Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 nec 1300a HADDE en del problemer med komp.hvis du sjekker litt så har det kommet ny Firmware til brenneren som gjør at den blandtannet tar datawrite og Princo plater, noe den ikke gjør før flashing.. jeg vil si 1300a er mye brenner for penga Er det kommet OFFISIELL el. uoff.. ? Link.. ?? Må si meg fornøyd med NEC-1300a, den er temmelig rask, og pålitelig. :wink: Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Brenneren er utrolig kresen på media! Sjekk litt rundt på andre forum før du kjøper dritten! Jeg kjøpte denne brenneren fra Komplett for et par uker siden etter å ha lest omtale og produkterfaringene her på Hardware! Angrer bittert nå... Komplett leverer brenneren med siste firmware (1.06), uten at den nødvendigvis hjelper så mye... Noen enheter virker bra, mens andre bare gir problemer... Jeg fikk brent 25 DVD-R (røde Datawrite), men av neste pakke (40 plater fra Brenner.no) fungerer INGEN! Får heller ikke brent CD-R (har prøvd Maxell CD-R80XL, Memorex CD-R 90 og Mmore CD-R 80)... Gir opp denne brenneren, har sendt mail til Komplett og bedt dem om å ta brenneren i retur... På den andre siden leser jeg at mange har INGEN problemer med denne brenneren - variabel kvalitet med andre ord... For de av dere som husker tilbake til tiden da CD-brenner var hot, så var det samme opplegg på den tiden også - mange brennere var ustabile og blanke plater var dyre og dårlige... Nå virker jo alle CD-brenner perfekt med alle typer plater, tror nesten jeg bare må vente til DVD-industrien blir like moden... PS: Dersom noen vil bytte en DVD-R brenner i min NEC 1300A så er de hjertelig velkommen :-) Lasse Lenke til kommentar
Jome Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Brenneren er utrolig kresen på media! Sjekk litt rundt på andre forum før du kjøper dritten! Jeg kjøpte denne brenneren fra Komplett for et par uker siden etter å ha lest omtale og produkterfaringene her på Hardware! Angrer bittert nå... Komplett leverer brenneren med siste firmware (1.06), uten at den nødvendigvis hjelper så mye... Noen enheter virker bra, mens andre bare gir problemer... Jeg fikk brent 25 DVD-R (røde Datawrite), men av neste pakke (40 plater fra Brenner.no) fungerer INGEN! Får heller ikke brent CD-R (har prøvd Maxell CD-R80XL, Memorex CD-R 90 og Mmore CD-R 80)... Gir opp denne brenneren, har sendt mail til Komplett og bedt dem om å ta brenneren i retur... På den andre siden leser jeg at mange har INGEN problemer med denne brenneren - variabel kvalitet med andre ord... For de av dere som husker tilbake til tiden da CD-brenner var hot, så var det samme opplegg på den tiden også - mange brennere var ustabile og blanke plater var dyre og dårlige... Nå virker jo alle CD-brenner perfekt med alle typer plater, tror nesten jeg bare må vente til DVD-industrien blir like moden... PS: Dersom noen vil bytte en DVD-R brenner i min NEC 1300A så er de hjertelig velkommen :-) Lasse It's all about Verbatim!!! Har brent masse DVD'er & CD'er av merket Verbatim, og har ikke hatt et eneste problem.. HP-discer er oxo bra, men andre merker derimot... Lenke til kommentar
hugoboss Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 nec brenneren tar ikke princo plater ! du må ha en crack firmware da ! min virker som bare det min... he he Lenke til kommentar
Emigrante Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 nec brenneren tar ikke princo plater ! du må ha en crack firmware da ! min virker som bare det min... he he Helt feil. NEC 1300A tar Princo uten problemer med 1.06 eller høyere firmware. Her er NEC sin egen liste: ND-1300A Support Media (DVD+R): YUDEN CMC BeALL ProDISC Ritek MPO Lead Data Euro Digital ND-1300A Support Media (DVD-R): Inter Media Princo Lead Data Inter Media BeALL AMC Euro Digital Disc Verbatim Brand Nanya OPTODISC Emigrante Lenke til kommentar
Danny Mehan Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 It's all about Verbatim!!! Har brent masse DVD'er & CD'er av merket Verbatim, og har ikke hatt et eneste problem.. HP-discer er oxo bra, men andre merker derimot... Dette er korrekt! For all del ikkje bruk Datawrite plater... 75% av mine plater gikk rett i bosset (på en Pioneer 105 brenner) Etter å ha bytta til Verbatim og Memorex virker ALLE platene. Du får forresten 5 pakning med Memorex DVD-R på Spaceworld til 99,- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har nettopp kjøpt meg denne Lite-On brenneren som trym13 har nevnt. Må si meg meget fornøyd med denne... Har ikke hatt noe problem med media enda. Kjøpte meg et lite lass med Plextor DVD+R plater hos mpx også, 105kr for en 5pk gir 21kr per plate! Et argument til for å kjøpe denne brenneren er at den har meget rask CD-R/RW hastighet (40x/24x), til sammenligning har NEC ND1300 har "kun " 16x/10x CD-R/RW. Det er vel kun de nyeste 8x brennerene fra Plextor som kan stillie med tilsvarende CD-R hastighet. Et poeng til er at Lite-On brenneren er veldig liten! Den var faktisk litt over 2cm kortere enn min gamle Lite-On CD-Brenner og NEC DVD-Rom, kjekt hvis man skal ha den i et SFF kabinett! Så en bra kombinasjon er: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=6...70&l=2&lantall= Og: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=6...02&l=3&lantall= Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ser at Pioneer A06 er god til å skrive på det meste av plater, men den koster jo nesten det dobbelte av den Liteon brenneren du foreslo. 106 (som er den samme som A06, bare uten programvare og pen innpakning), koster 1400 hos Multicom, og enda mindre hos selskaper jeg ikke ville handlet fra. Søk etter pioneer.*106 på HWs prisguide. Firmware må forøvrig oppgraderes til 1.07 for at den skal bli god på billige plater. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 så dere anbefaler liteon brennern >? det er mye for penga jeg orker ikke noe sånn skvip som han ene fortalte om at brennern svikter osv.. jeg skal ha noe som funker ? så tror dere at liteon brennern er et godt valg ? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ville bare nevne at den LiteOn brenneren finnes på elkjøp til samme prisen som hos mpx. Kan jo være greit å spare porto og greier. Så den i butikken på StorO for noen dager siden. Andy Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 ok, nå er det mange med forskjellige meninger her er litt forvirra. menne, hvem ville dere tatt vis dere hadde vært meg ? skal ha en billig med bra ytelse osv..: ) hadde tenkt på den liteon istarten men nå veit jeg ikke .. . hva skal jeg kjøpe `?!?!? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Den billigste er jo Lite-On brenneren... Og som jeg sa tidligere, er jeg kjempefornøyd med den... Hvis du i tillegg kjøper DVD+R plater hos MPX, eller andre som har plextor platene, så får du lave "driftskostnader" LiteOn er ikke billig drit, bare billig... Har også hatt en CD-Brenner fra dette firmaet før, og den har alltid fungert ypperlig, og har hatt minimalt med feilbrenninger (I forhold til andre brennere jeg har hatt). NEC er også et meget bra merke, men har da altså litt høyere pris, og er ikke like rask på cd-brenning. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 ja takk for alle tipsene. det neste blir vell og bestille en liteon for meg Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 I følge denne siden gir lite-on-brenneren elendige resultater med Kprobe med omtrent alle medier: http://bellsouthpwp.net/s/i/siliconsoul/ Ser han som har gjort dem er forholdsvis fornøyd med resultatet, til tross for at antall feil stiger drastisk mot slutten. Med slike tall, selv på dyre plater, ville jeg ikke anbefalt venner å kjøpe denne brenneren. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 så du mener at liteon er dritt ? hvem ville du anbefalt da ? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 tvangsgreie: det hører med til historien at siliconsoul som du snakker om er en av få som har dette problemet. Grunnen er sikkert at han har flashet inn en annen EEPROM enn den orginale siden han tabbet seg ut og ødela den orginale EEPROM versjonen (ja EEPROM, ikke firmware). EEPROM inneholder informasjon om kalibrering av DVD-brenneren ved skriving og er ulik for hver produksjons-syklus, i enkelte tilfeller ulik for hver enkelt brenner. Siden han har en EEPROM som er "feil" så har nok dette ført til at brennekvaliteten er lavere. Generelt så er ikke feilnivået spesielt høyt for Lite-On brennere. Men nok om det..... Anbefalinger: For å brenne ALT av billig skvip media: Pioneer DVR-106/A06 / TEAC DV-504D / Memorex dual-x. Pris: Lite-On LDW-401S eller vente litt på LDW-411S som er dual format (www.databutikken.com har den allerede). Ytelse/spesifikasjoner: Plextor PX-708A. Det skal også nevnes at pinoeer DVR-106 har den beste brennekvaliteten ut av disse brennerene. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 så du anbefaler at jeg kjøper den pioner dvd brennern ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå