Ms_Johnsen Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Har en liste hvor kolonne A er faste verdier (navn), mens kolonne B henter fra annen celle (tall). Skulle gjerne sortert listen etter kolonne B i synkende rekkefølge. Listen ser altså slik ut: A B Johnsen =e11 Olsen =f11 Hansen =g11 osv... Har innsett at jeg nok må gjøre dette med en makro, men der er jeg ikke så stø.Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Det der får du ikke gjort uten masse trøbbel. Men lag en Pivot-tabell av listen din, den kan du sortere. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Ms_Johnsen Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Det der får du ikke gjort uten masse trøbbel. Men lag en Pivot-tabell av listen din, den kan du sortere. Beste hilsen Harald Ok. Da ble det pivot. Takk for svar! Lenke til kommentar
CAM_83 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Skal cellene i Kolonne B ha faste celler de henter info fra? Da kan du evt. bruke $ foran Kolonne og rad du skal hente info fra. Eks: A B Johnsen =$e$11 Olsen =$f$11 Hansen =$g$11 osv... Så kan du legge filter på kolonnene og sortere etter økende eller synkende verdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå