Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst med Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at jeg skal flytte ut på en garasje skal jeg koble opp et trådløst internett.Skal kjøpe en Trådløs bredbåndsrouter(Wireless Broadband Router SMC 7004AWBR) som skal kobles til ADSL modemet.På garasjen skal jeg ha en form for mottaker.Om det blir en USB eller PCI mottaker vet jeg ikke enda.Avstanden i luftlinje mellom sender og mottaker er ca 15 meter.Er det noen som har testa dette?Skal vistnok være ganske genialt.Er litt mas å legge kabler ut dit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jo signalene gjennom to dører og en vegg da + ut og inn i garasjen!Går det alikavel greit! Er ikke snakk om betongvegger her!Er dritt om mottakeren mister signalene hele tiden.Dritt med disconnecting hvert minutt :smile:

Lenke til kommentar

Er fortsatt bortimot 100% sikker på at det vil fungere!

Hadde det derimot vært snakk om betongvegger med masse armering i, så hadde det muligens kunne oppstå problemer.

Kan nevne at vi bruker omtrent samme utstyret på jobben, funker fint gjennom to etasjer, attpåtil med betong i gulvene :smile:

Lenke til kommentar

Har en Pentium 3 667 Mhz. Blir vel to år til sommeren.Lurer på om jeg skal gå for noe USB greier.Bare å finne noe som er billig og bra!Koster jo skjorta dette.Men det blir drit kult.Vet du noe om det jeg sa om at maskinen i huset kan kobles til den routeren? Slik at vi begge kan være på nettet samtidig + at maskinen i huset ikke trenger å være på for at jeg skal kunne logge meg på i garasjen. Er vel det som er litt av poenget med en Router! At maskinene kommer på nettet uavhengig av hverandre.

Lenke til kommentar

Hm, den maskinen ligger vel i grenseland hva gjelder USB-støtte? Men det kommer jo litt an på maskin / hovedkort! Ville for sikkerhets skyld valgt PCI-løsningen i ditt tilfelle.

Er imidlertid bittelitt usikker på om oppkobling kan foregå uavhengig av status på "hovedmaskin" med en router, men etter hva jeg har lest, skal dette kunne fungere.

Kanskje andre "nattugler" kan supplere meg her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...