Gå til innhold

Forslag til skjermkort


Anbefalte innlegg

Er i research-fasen til innkjøp av ny PC og ønsker gode forslag til akseptabelt skjermkort for bl.a. videoredigering.

 

Har ikke bestemt meg for prosessor, AMD 2600+ eller tilsvarende av Intel. 512-1024Mb DDR RAM, 120Gb HD evt. 2 stk. (Maskina skal også være til musikkbruk). Alle forslag mottas med takk[/u]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt ann på Hvilken redigeringsprogram du skal bruke.

 

Veldger du Pinnacle Edition så har de en pro utgave hvor du får med et skjermkort. Edition bruker CPU og skjermkort til rendering. Ikke så mye ram etter det jeg har skjønt.

 

Adonis eller videoutstyr Arne kan komme med mere anbefallinger her.

 

Hvid u velger Adobe Premiere så er jeg usikker. 6.5 funker bra på mitt GF3ti200, men nå får man jo råe kort til 2500 kr som jeg gav for mitt da dette var et bra kort.

Lenke til kommentar

Hvis du skal drive med videoredigering er Intel et godt tips. Ikke bare på prosessoren, men også chipset. Da vil du spare mye trøbbel.

 

Som Arve28 sier, følger det med et skjermkort i Liquid Edition Pro. Dette er et veldig godt skjermkort som også har analoge inn/ut til Liquid Edition.

 

Hvis ikke du skal kjøpe LE Pro, kan de fleste ATI radeon og nVidia GeForce 3/4/FX kortene benyttes. Pass bare på at de har mer enn 64MB ram.

 

De fleste redigeringsprogram bruker også litt minne - noen mer enn andre. Skal du redigere anbefaler jeg deg å ha minimum 512MB RAM. 1GB kan godt benyttes. Edition er ikke av de som krever mest RAM, men også her kan du dra nytte av 1024MB.

Lenke til kommentar

Heisann!

Hva mener du med Intel cipset.

Er i gang med å bygge opp PC for videoredigering,

er litt(les veldig) fersk på hardware.

Har planer om Edition pro, tenker å utstyre PC'n

med en 2,8G Intel 800 og et ASUS P4P800 Deluxe H-kort.

Videre S-ATA disker , NEC DVD brenner og Corsair ram.

 

Er jeg helt på jordet, eller høres dette fornuftig ut?

:-) Berre

Lenke til kommentar

berre: det høres ut som ett solid valg, etter mine ører!

 

7r: Selv har jeg ett Gainward GeForce FX 5800 ultra/800 GOLD med 128mb DDR (for å være helt nøyaktig :p: ). Med de siste driverene osv. funker dette helt supert! Eneste som er litt synd med dette kortet er at den krever en ekstra PCI plass og ekstra strømkabel for vifta. Bråker litt også, når den er varm. Men det er ett kraftfullt kort! Tror det kommer til å bli værende i systemet mitt en stund!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...