TRS Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Ja som topic sier, hvor/hvordan kan jeg registrere copyright på et produkt (i Norge)? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Copyright er låven, men for å få alle rettigheter eller trademark tror jeg du må registrere noe.. Usikker men Åndverksloven er jo som copyright.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Du må skille mellom copyright (ikke lov til å kopiere uten opphavsmannens godkjennelse), trademark altså varemerke (ingen andre har lov til å kalle sitt produkt for det samme) og patent (du har en smart løsning eller ett produkt du kan patent beskytte). Hvordan du gjør det vet jeg ikke annet enn at det finnes patentbyråer som fikser den delen. Edit: ta en titt hos patentstyret vedr. varemerker. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 koster det ikke maaange tusen å ta patent..... hvis jeg finner opp no skikkelig smart håper jeg at jeg har peng til å betale d Lenke til kommentar
Togo Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 En bekjent av meg skulle registrere et slags "filmselskap" (f.eks Whatever Productions) med en annen, og det kostet visst 5000 kr og få registrert. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 jeg tenkte først og fremst på copyright slik at ingen kan selge eller linknende et produkt som jeg står bak uten min tillatelse Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 jeg tenkte først og fremst på copyright slik at ingen kan selge eller linknende et produkt som jeg står bak uten min tillatelse da er det vel patent du skal ha! copyright er vel foreks. att du ikke kan kopiere sider fra en bok med copyright. elns Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 jeg tenkte først og fremst på copyright slik at ingen kan selge eller linknende et produkt som jeg står bak uten min tillatelse Da er det patent. Gå til patentkontoret. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Copyright/opphavsretighet tror jeg man automatisk har på noe man selv har laget og det koster ikke noe som helst. Patent og varemerker er noe helt annet som det blir påpekt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå