kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Når jeg prøver å skrive "{" Kylix C++ får jeg bare opp "|7". :-? Noen som vet hva som er galt? Har bare problemet i Kylix. Irriterende, for det ser bra ut, og jeg har lyst til å bruke det. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Blir litt gjetting, men jeg vil tippe det har med nyere RedHat-distro og gjøre, og da er det nok relatert til "Truetype-fonts" eller noe sånt... Jeg har ingen workaround til dette problemet, men titt på: Borland sine Kylix-Newsgroups, vil tippe at du kan finne svar på spørsmålet ved litt lesing der. Ja, og en annen SVÆRT nyttig ting dersom du skal distribuere ting laget i Kylix: KylixLibs!, dette er et must for at folk skal kunne kjøre programvaren du har laget, uten at du behøver å legge ved QT-biblioteker på 16Mb :o og sånn bare for en programsnutt på 1 eller 2 Mb... Noe for linksiden på Sourcecode.no? Og jah, si fra om du finner ut av det Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Når jeg prøver å skrive "{" Kylix C++ får jeg bare opp "|7". :-? Noen som vet hva som er galt? Har bare problemet i Kylix. Irriterende, for det ser bra ut, og jeg har lyst til å bruke det. Er ikke et UTF-8 relatert problem da? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Kjører RødHatt 9 jo... Nå kommer jo serven straks da! Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Dette må jo være et tegnsett/keyboard problem, hva med å sjekke tastaturoppsettet i kontroll senteret (eller hva det heter i Redhat) ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Endret nå fra norwegian til norwegian latin 1 (hva er forskjellen?!?). Skal skjekke neste gang jeg rebooter. resultater postes her!. Har som sagt bare dette problemet i Kylix (og noe i Xchat med æøå men det er en annen sak) Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Endret nå fra norwegian til norwegian latin 1 (hva er forskjellen?!?). Skal skjekke neste gang jeg rebooter. resultater postes her!. Har som sagt bare dette problemet i Kylix (og noe i Xchat med æøå men det er en annen sak) Xchat problemet er iallfall grunnet at RH bruker UTF-8 som standard. Endre LANG="no_NO.UTF-8" til LANG="no_NO.ISO-8859-1" i /etc/sysconfig/i18n eller gjør en export LANG="no_NO.ISO-8859-1" før du starter kylix/xchat. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Niks, det hjalp ikke, bortsett fra at GNOME plutselig ble på norsk... forøvrig var gammel verdi "en_US.UTF-8" og den skriver "|" når jeg trykker alt graphics, og deretter 7 når jeg trykker... syv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå