Turgon Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Sealine:www.AMDZone.com har faktisk noen hovedkort testen. De har ikke fått testa så mange enda, men det er vedt å lese. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Det var ikke ment hysterisk, synes bare argumentet med at hovedkortene var dårlige og at 64 bits software ikke er her er litt tynt når prosessoren gjør jobben bedre med det som er(til en hygligligere pris sammenlignet med nærmeste konkurent, P4 3,2 ghz). Men jeg er jo som alltid redd for at AMD går konkurs Ambefaler bare det jeg mener er best for ham, han skal jo bruke en del lapper, men hvis han har god tid og trenger en varmeovn så er nok Pentium best (ok denne komentaren er kanskje litt overdreven). Tja nå går jo prisene på Intel ned og en 3.0 vil vel koste ca 2500 er ikke ille det i tillegg kan den klokkes en god del så at athlon 64 er noe bedre kan diskuteres men at FX er bedre er ingen tvil men den koster jo 8-9000 kr. Kjører min 3,0 på 3,71 nå med en temp på 15 grader på cpu (peltier) og når nå den nye stforsyningen kommer regner jeg med å runde 3,8 med enda lavere temp. Uten pelt ligger den på ca 40 grader. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hadde jeg selv skulle kjøpt ny maskin i dag med så mye usikkerhet og nyheter på trappene og ikke kunne ventet ca 6 mnd så hadde jeg valgt en xp 2500 barton med et Abit NF7-s HK det holder i massevis (har den faktisk selv) så hadde jeg satt til siden de resterende pengene til utpå vårparten og oppgadert da Greit nok det forsåvidt, men jeg tror ikke misteren som startet tråden har tenkt til å gjøre dette? nForce3 og Via k800 skal vist yte nesten likt ifølge www.amdzone.com (en liten serier til nForce når det gjelder spill, seier til via i noen andre greir, men det er veldig små forskjeller). Tror egentlig hovedkortene yter ganske likt. Jeg kan prøve å få gitt noen resultater fra MSI kortet når jeg kjøper (tror det blir msi), men det er ikke verdt noe når det ikke er noe å sammenligne med. Testene kommer nok så snart nForce er i salg (om en til to uker). Ville fortsatt ventet til nyere revisjoner kommer og prisene har sunket en riksdale eller to... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Som andre har nevnt så ville jeg også vente med å gå til innkjøp av Athlon 64 prosessor til prosessoren har "etablert" et par gode hovedkort. Dagens hovedkort til Athlon 64 er sikkert meget bra, men det beste valget gjør man når man ser hva man har å velge (tatt fra Meny reklamen). Har du tenkt å bruke 16000 på en maskin ville jeg ventet til Intel satte ned prisene senere i oktober og da handlet! Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 fikk mange gode tips og råd her... Ja jeg skal bruke en del på maskinen... Athlon 64 ser fristende ut, men som dere sa den er forholdsvis ny og derfor tror jeg at jeg bør vente måned eller 2... (kanskje litt mer) til hovedkortene er på plass. Prisen vil jo bare gå nedover så man kan alltid ta det med ro. Ser ut som at alle er enige at ATI Radeon 9800 Pro er det beste valget når det gjelder grafikk... Men det må jeg nesten se i det øyeblikket jeg handler... Lønner det seg å kjøpe 1 x 1024 RAM (med tanke på at jeg senere vil oppgradere) eller er 2 x 512 RAM et bedre valg? Og hvilken RAM merke bør jeg velge? (skal ikke overklokkes) Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Klarer du å vente til hovedkortene har blitt bedre for A64 ville jeg gjordt det. Skal du ha pc om ikke så alt for lenge så ville jeg ventet til Intel kuttet prisene på CPUene sine, dette skjer 26. oktober om jeg ikke tar helt feil. Akkurat nå, og om en uke frem i tid, kommer Radeon 9800 Pro være det beste valget, XT er i mine øyne litt for dyr enda. Om du føler du har råd til 1GB brikke nå og enda en senere er det nok det beste valget, men hva skal du med så mye minne nå? Av merker er Corsair, GeIL, OCZ og TwinMOS å anbefale. Siden du ikke har planer om å overklokke så er det en fordel å få brikker med lavest mulig latency, f.eks Corsair PC3200LL passer nok fint eller TwinMOS TWiSTER. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Snekkern: Han skal ikke overklokke. Tror foresten Athlon 64 3400+ kommer nå i slutten av oktober, og det blir dermed priskutt hos amd (omtrent samtidig som Intel). Hvis du går for Athlon 64 maskinen så kan det lønne seg å kjøpe en 1gb brikke (hvis det er å oppdrive), men to 512 brikker funker også greit. Hvis du velger Intel så er du nødt til å skaffe 2 512 brikker for å utnytte cpuen maks (dual channel). det kan være lønnsomt å kjøpe ram med god timings for Athlon 64 systemet (vet ikke om du vil kjenne ytelses forskjellen, men den er synlig i bechmarks), P4 er ikke så avhengi av dette (men det er forskjell å spore her også). Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Twinmos ram er nok det som gir mest ytelse/pris, Hvis du går for CL2,5 timings får du to 3200 512mb brikker for 1550 kroner hos komplett, hvis du vil ha CL 2 timings får du 2 twinmos twister brikker til 2300 kroner. Jeg er ikke sikker på om det er verdt å kjøpe CL2 brikker, men jeg tror Snekker'n har greie på sånn, så det kan nok han svare deg på. Cosair har også en XGI pro serie som skal fungere supert sammen med Athlon 64, men det koster noe mer. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 jeg ville ventet med og kjøpe AMD 64 basert PC, fordi det er ikke veldig mye og velge mellom, og det kommer mye bedre. Det er på en måte "beta" versionene som er ute... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Saeline: du har rett, det er lite å velge i, menhva gjør vel det når det som er er helt konge Men han får jo gjøre det han mener er riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå