Gå til innhold

Hvilket kamera skal jeg velge???

Anbefalte innlegg

Synes det er en stor jungel som er vanskelig å navigere seg i denne med digitalkamera.

:-?

Når det gjelder funksjonaliteter, sier jeg ikke nei takk til et kamera med god makromodus(supermakromodus?), høy optisk zoom, god bildekvalitet og fargegjengivelse, helst skal det vel benytte AA-batterier, og vanlige "billige" minnekort...

:)

Jeg er simpelthen på utkikk etter ett kamera med "mest for pengene". Er det noen som har noen gode anbefalinger? Prisklasse: 0-4000 kr.

8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et Olympus C-4000 i sommer og angrer ikke:-)

Et meget godt kamera som er enkelt å bruke men som også har mange manuelle innstillinger for de som ønsker det.

C-4000 har også meget god Macromodus (nærgrense 2cm!)

Det kan også ta bilder i 3:2 format som er tilpasset størelsen på papirbilder.

C-4000 bruker SmartMedia minnekort som er på vei ut av markedet , men disse kortene vil nok likevel være i salg ennå i mange år.

Lenke til kommentar

Kjøper du ett som bruker AA batterier, må du som oftest kjøpe oppladbare batterier og lader i tillegg (engangs batterier varer kanskje 10 bilder, mens oppladbare varer 100-150 pr. lading).

Ett kamera som bruker AA, og som gir med oppladbare i tillegg, er Nikon Coolpix 2100 og 3100 (2 og 3 megapixels, 3x optisk zoom). De ligger på alt fra 2000-2500 for 2mpix, og 2500-3500 for 3mpix.

Ellers er Canons Powershot A60, A70 og A80 gode kamera (2, 3 og 4mpix, 3x optisk zoom), men her må du kjøpe oppladbare i tillegg.

Både Nikon og disse Canon kameraene bruker Compact Flash, som for tiden er de billigste minnekortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...