Gå til innhold

virituell minne

Windviu

Anbefalte innlegg

jeg holder på å fixe pc`n til en kompis, men jeg vet ikke hvordan jeg skal utvide virituell minne , bruker win2000 pro, Pentium3 1000mhz. 128mb ramm.

er det noen som kan veilede meg ? har ikke gjort dette før.

takk for all den hjelpen jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontrollpanel -> System -> Advanced -> Performance -> Settings -> Advanced -> Viritual memory -> Change.

Velg så hvilken partisjon du vil at det virituelle minnet skal ligge, velg f.eks 1GB på både max og min. Det er bedre enn at mengden skal endres fordi det forhindrer fragmentering av det virituelle minnet.

Lenke til kommentar
Kontrollpanel -> System -> Advanced -> Performance -> Settings -> Advanced -> Viritual memory -> Change.

Velg så hvilken partisjon du vil at det virituelle minnet skal ligge, velg f.eks 1GB på både max og min. Det er bedre enn at mengden skal endres fordi det forhindrer fragmentering av det virituelle minnet.[/

hva anbefaler du , skal prøve å spille C&C genrals. og warcraft3, jeg vet at det kan gå litt tregt, siden han har bare 128 mb i minne , kan jeg sette den høyere enn 1 gig kansje 2 gig? hva synes du ? jeg har 100 igig ledig på hd.

Lenke til kommentar
Hva hjelper virtuelt minne for ?

Hvor mye er det anbefalt at man bruker ?

Virtuelt minne handler om å utvide ram med et område på disk. Minneceller som er lite i bruk, men som må være oppdatert i minne swappes fram og tilbake mellom disk for å frigjøre mer raskt ram. Det er en sinnsykt avanser logikk som ligger bak denne swappingen for å forutsi hva som skal flyttes når, og når det må tilbake. Ryktene skal ha det til at når ME ble laget turte ikke MS å røre behandlingsrutinene for virtuelt minne - de bare kopierte det fra 98SE. For hver lille forrandring de prøvde køddet det seg til to tre andre steder :) Som sagt rykter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...