k-ryeng Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 For å koble sammen to maskiner i et trådløst nett, er det da nødvendig med accesspunkt, eller kan de snakke med hverandre direkte (à la krysset TP-kabel -> switch)? Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 skal gå dette, men har selv ingen erfaring med det. IP må vel settes manuelt samt at du sier at det er et ad-hoc nettverk eller noe lignende. Hvertfall sånn jeg tror det er. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 tror det skal være fysisk mulig... men jeg ville nå kjøpt et aksesspoint.. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 tror det skal være fysisk mulig... men jeg ville nå kjøpt et aksesspoint.. Ikke det at jeg har peiling på trådløst, men hvorfor skulle han kjøpe aksesspoint bare for å ha det!? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Du må sette fast IP på begge maskinene (eller flere), og velge Ad-Hoc mode. Har erfaring med Linksys sine USB WLAN enheter, ikke særlig stabilt, så jeg ville kjøpt et aksesspunkt. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Gå inn på nettverkstilkoblinger og velg egenskaper for det trådløse nettverkskortet. Velg skilleark trådløse nettverk. Kryss av for "bruk windows til å kofigurere trådløse nettverk". Legg til, og kryss av for ad-hoc (ikke aksesspunkt). Her kan du legge inn ssid og andre egenskaper. Enklest er det å velge åpent og ingen kryptering. Når dette er oppe og går, vil nettverket du nettopp satte opp på pc1 dukke opp som valg på pc2, og det er bare å logge på. Forøvrig er jeg enig i at det blir en smule vilt å kjøpe aksesspunkt bare for dette, eneste fordelen jeg kan se er at rekkevidden kanskje kan bli noe bedre. Kanskje. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Velg skilleark trådløse nettverk.Kryss av for "bruk windows til å kofigurere trådløse nettverk". Dette funker bare hvis han har WinXP. :-? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Velg skilleark trådløse nettverk.Kryss av for "bruk windows til å kofigurere trådløse nettverk". Dette funker bare hvis han har WinXP. :-? ...og det har vel de fleste etterhvert? Kanskje trådstarteren kan opplyse massene om hvilket os han kjører? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå