Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlige/bra ADSL/SDSL ISPer

Anbefalte innlegg

Ikke ngt ihvertfall(for de andre som vurderer det..Sjekk denne saken(har sendt den til tv2 hjelper deg, fbi og forbrukerombudet:

Heisann! Tenkte kanskje det var interessant å lese hva jeg har sendt til forbrukerombudet, tv2 hjelper deg, og forbrukerinspektørene, så dere er litt forberedt hvis de ringer dere..Mitt kundenr hos dere er 105312:

Jeg har bestilt adsl fra Nextgentel. I den fobindelse blir man spurt etter tlf nr. Her satte jeg inn det tlf.nr som hørte til leiligheten der jeg bor nå, før(51418880)(disse flyttet). I tillegg må man spesifisere installasjonsadresse. Denne ble skrevet riktig, og jeg mottok utstyr for oppkopling (adsl router o.l) kort tid etter, og ett løfte om at jeg skulle ble koplet opp den 15/9. Noen dager senere merket jeg at den ikke var koplet opp, ringte de og spurte, og det viste seg at de hadde koplet opp linjen på det gamle nr, selv om jeg hadde spesifisert INSTALLASJONSADRESSE, og mottatt utstyret her. Jeg ringte til de rundt den 18/9 for å gjøre dem oppmerksom på at de hadde koplet opp linjen på feil lokasjon, og ga dem tlf.nr til der jeg bor (51419699), siden det gamle nr hadde flyttet. (installasjonsadressen var den samme, som jeg hadde spesifisert.)

Etter utallige telefoner(hver gang har jeg sittet minst 12 min i telefonkø) har jeg blitt lovt bot og bedring flere ganger, hver gang har de sagt "det skal løse seg innen kort tid", du kommer opp på nett neste uke, osv. Etter mange purringer ble jeg oppringt fredag 10/10, med løfte om at neste fredag (17/10) skulle jeg bli koplet opp på nett, var avtalt med montør og alt. Jeg fikk til og med en mail om det, sammen med en regning datert fra den 17/10, så derfor regnet jeg med at de mente alvor. Fredagen kom og gikk, uten at jeg merket noe, og jeg vet at utstyret er koplet opp skikkelig, for det har jeg sjakket utallige ganger (er it-konsulent av yrke), i tillegg til å resette utstyret flere ganger, byttet kabler o.l. Så ringte jeg de opp idag, og da sa de at linjen var koplet opp i sentralen, men at de ventet på ett "hyllekort", så jeg kom nok ikke til å få internett før i neste uke kanskje..Da sa jeg at jeg ville si opp dette abonnementet, siden det er en tjeneste som enda ikke er blitt levert, og de har gitt meg utallige løftebrudd, men da sa de at jeg måtte betale 700 kr i avbestillingsgebyr! Kan de holde på slik? har hørt flere forbrukere som klager på deres kundeservice, hvis dere ser på abonnementsvilkårene her: http://www.nextgentel.no/forsiden.asp, ser dere på punt 2 om angrerett at sålenge jeg ikke har fått angrefristskjema, kan jeg si det opp innen 3 måneder (jeg har aldri fått noe angrerettsskjema, ihvertfall ikke som jeg kan huske) I tillegg står det ved punkt 3.2, leveranse: Hvis forventet leveranse blir forskjøvet, vil kunden få melding om dette samt en ny forventet leveransetid (det har jeg ikke fått) i tillegg står det ved vesentlig forsiknkelse av forventet leveranse kan kunden heve kjøpet..

jeg venter på å bli oppringt av en konsulent hos de som jeg har snakket med flere ganger før (han heter Fikse til etternavn), men jeg frykter at jeg ikke får noe bedre svar av han, og at han setter seg på bakbena når det gjelder avbestilling (han gjorde dette for en uke siden også). Kan ikke forstå hvordan de kan ta betalt for å avbestille en tjeneste som de ikke har levert. jeg vil jo ha adsl internett, det er det viktigste for meg, sålenge jeg ikke kan få dette til avtalt tid og heller ikke god nok service i dette firmaet, vil jo jeg gå over til en annen leverandør, men vil ikke betale for det.

Kan dere hjelpe meg? Hadde vært fint med tilbakemelding, jeg kan ikke forstå hvordan ett stort firma kan holde på slik.

Skal sende denne til administrerende direktør hos de også hvis jeg ikke får bedre svar når de ringe rmeg opp. I tillegg til alt dette har de sendt meg flere fakturaer, bl.a en der de truer med å sette ned hastigheten hvis jeg ikke betaler snart..

Håper noen her inne skifter mening om ngt nå, de er bra på hastighet og pris, men kundeservice og forståelse er helt rævva!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det tydelig at det er mange misforståelser ute å går.

Skjønner heller ikke hva telefonnummeret har med noe å gjøre? Det går vel på adresser når de kobler opp i sentralen ? Jeg har ikke telefon.

Sånne saker som denne har vel alle hørt om fra de andre ISP'ene og, tror ikke NGT er alene om å gjøre feil.

Men det er veldig kjedelig når det er en selv det gjelder, har full forståelse for det.

Har slitt med noe av det samme problemet den tiden jeg hadde Telenor ADSL.

Får håpe det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar

NextGenTel R**** kjoerte meg i 4 mnder og lovet og lovet aa levere ADSL, ingen problemer .. Kom med nye unskyldinger hele tide, linjen, omkobling, injenettet, telenor har glemt deg, osv osv.. Dette paagikk i 4 mnder med en hel masse loegn.. Helt til en dag (4 mnder etter bestilling) da jeg fikk beskjed om at dem ikke kunne levere pga av fult linje nett..

Sendte mail til bluecom om dem kunne sjekke om dem kunne levere, 45 minutter senere fikk jeg en hyggelig mail tilbake om at dem hadde snakket med (Telenornett eller hva de heter) og at det var 100% sikkert at jeg kunne faa ADSL fra dem.

Sendte inn bestilling for bluecom adsl, men selvsagt ble noe tull med at dem ikke kunne sende inn ADSL bestilling paa linjen min siden NGT allerede hadde "hold" paa telefonlinjen min.

Sendte svar tilbake til bluecom og forklarte hvordan NGT hadde holdt paa i fire mnder men at naa var det slutt, jeg var ikke noe kunde hos NGT.

Saa da ringte "fyren paa bluecom" til telenor og fikk "fjerna" ngt dritet fra NGT helt. Dette var egentlig mitt ansvar men kundeservice mannen paa bluecom tok paa seg aa ringe til telenornett og faa fjernet NGT helt.

Lenke til kommentar

er du ute etter best mulig ping, gå for catch, men det koster flesk ;p

jeg har tele2 nå. Jeg valgte det fordi jeg undersøkte mye på forhånd, spørte flere folk fra de isp'ene jeg hdde valget mellom (bluecom, tiscali, tele2, telenor). Der kom jeg frem til at tele2 ga best ping av samtlige, iaf i norden. Telenor er litt bedre nede i europa, men ikke mye. Tiscali kom helt klart dårligst ut, og bluecom var bare litt bedre enn tiscali.

tele2 er vel ganske billig (1000,- for etbl og 498,- mnd for 1mbit hvis du har fast-tlf)

er fornøyd med det så langt, har ikke merka noe til dårlig nedlastingshastighet ennå.

du kan jo prøve selv, få folk fra forskjellige isp'er til å pinge de serverene du spiller mest på, og se hva resultatet blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...