ahpadt Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Halloen. Jeg har nettop annskaffet meg ADSL fra telenor (billigeste pakken) og er rimelig ufornøyd med det. Faktisk etter første dagen hadde jeg brukt 30% bare på å idle nesten :o. Og siden pappa fikk vite at vi ikke noe noen bindingstid med Telenor, så skal vi så fort som mulig vekk fra begrensnings-verdnen (ville bruke et annet ord, men det blir sikkert sensurert. Tenk deg om så skjønner du ) Så da, jeg har drevet å kikket litt rundt og har funnet ut at vi kan få ADSL/SDSL fra følgende ISPer: Bluecom Kvalito Catch Tiscali Tele2 Telenor (har vi) Men siden fadern er fast bestemt på Bluecom så er jeg fortsatt VELDIG usikker siden jeg har hørt massemasse drit om pingen (for de gaming-frelste) til bluecom, og siden jeg spiller en del på nettet så syntes jeg at dette er viktig. Noe annet viktig er selvfølgelig også hastigheten på linja og stabiliteten. Så nå trenger jeg litt veiledning på hvilke selskaper som jeg burde holde meg laaangt unna eller bli nærmere kjent med. Fleste svarer takker jeg på forhånd av allerede Er forresten en pengegrense på ca 500kr siden det blir dekket av jobben til pappa. 1mbit er ideelt. Takk for meg. Edit : Korrektur av meg selv. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Da kan du vel gå inn på sidene til hver av dem og gidde å se på prisene dems og sammenlikne? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Telenor har vel bedre enn abonemang enn det du tok? har de ikke og uten gig grense? Lenke til kommentar
Seth-- Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 JEg vil annbefale Directconnet. Har det selv! Genialt!! www.directconnect.no sjekk ut da! ____________________________________________[/url] Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 ehh.. var dette riktig tråd da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 ehh.. var dette riktig tråd da? seth-- postet nok riktig sted om det var det du tenkte på. Sjekk www.telepriser.no, den siden er veldig fin Tiscali har nettopp hatt en fadese der de sto på og mente kundene skulle betale en regning etter 18mnd hvis jeg ikke husker feil. Dette gjaldt modem, men jeg vet ikke om det hjelper. De høres litt gale ut der borte. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg har hatt Bluecom 720/128 siden Mai, og er godt fornøyd. Stabilt og kjapt i forhold til oppgitt hastighet (speedometertester viser faktisk oppunder 740kbit på min linje). I tillegg har Bluecom, såvidt jeg har erfart, god kundeservice. De svarer tilfredsstillende fort på e-mail, og kan faktisk hjelpe til der og da. For en stund siden la vi om fra ISDN til analog telefon her i huset, og samtidig som dette ble koblet om forsvant ADSL-forbindelsen (det hadde da blitt kuttet noe som ikke skulle kuttes). Kontaktet Bluecom samme dag, og etter bare èn dag var det oppe igjen. Meget bra, etter min mening. Når det gjelder gaming-ping har jeg personlig ikke store grunnlaget for å uttale meg, men i UT2003 er det ingen problemer. De som har vært her på LAN og spillt Counterstrike og Warcraft 3 har heller ikke klagd. Bluecom anbefales Tiscali har jeg derimot hatt problemer med - vi mottok fortsatt regninger for fastpris-abonnement (ISDN) tre-fire måneder etter at vi sa opp skriftlig. Tror kanskje det har blitt ordnet igjen nå (vi sa opp i Mai). Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Er Nextgentel utelatt? De er vel kjente for god ping men ikke spes. god kundeservice. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Anbefaler Nextgentel www.ngt.no Syntes kundeservice'n dems er fin jeg, må bare lære dere når dere skal ringe Sjelden det er vits å ringe uansett, utrolig stabilt. Må konfigurere endel router da for å få ting til å funke, det er det noen som klager på de ikke har fått beskjed om. Du får 1350/512kbit linje for 548,- Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 nexgenentel kan absolutt anbefales. 2mbit linje for 498 i måneden er bra spør du meg :smile: Forutsetter jo at man er student da. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Må konfigurere endel router da for å få ting til å funke, det er det noen som klager på de ikke har fått beskjed om. For de kundene som ikke ønsker og bli begrenset av NGT i form av en router må betale endel ekstra i mnd for og slippe dette og dette er absolutt ett stort minus. Jeg synes de burde latt kundene fått valget om de ønsket routereren satt opp som router eller som en brige slik at kundene selv kunne velge løsning. Og har man bare en maskin gir jo en router absolutt ingen mening. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 For de kundene som ikke ønsker og bli begrenset av NGT i form av en router må betale endel ekstra i mnd for og slippe dette og dette er absolutt ett stort minus.Jeg synes de burde latt kundene fått valget om de ønsket routereren satt opp som router eller som en brige slik at kundene selv kunne velge løsning. Og har man bare en maskin gir jo en router absolutt ingen mening. Det er fullt mulig å åpne helt, fjerne Filteret. Men du må NAT'e alt til din IP da. Skjønner ikke vitsen med det men... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Det er fullt mulig å åpne helt, fjerne Filteret. Men du må NAT'e alt til din IP da. Skjønner ikke vitsen med det men... Vel, det er ikke det samme som og slippe NAT, f.eks DCC på IRC er langt enklere og få opp og gå på en linuxrouter enn på en vanlig NAT-sak. Har prøvd NAT-routere og de er stort sett triste, ikke støtter de loopback og endel annet som gjore at jeg nokså raskt pakket de inn igjen. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Enig i at noe er litt teit med NAT, men tror alt funker? Ikke vært borti noe som ikke funker ennå iallefall. Bruker FTP, DCC, MSN, diverse p2p programmer, webserver, identd+++ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Enig i at noe er litt teit med NAT, men tror alt funker? Det meste vil etter litt mekking la seg kjøre, men som sagt synes jeg at kundene burde hatt et valg uten og måtte betale et så stort tilegg i mnd. 95% er nok såre fornøyde så jeg skjønner godt hvorfor NGT ikke gidder. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 NextGenTel anbefales! Aldri vært noe tull! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Da kan du vel gå inn på sidene til hver av dem og gidde å se på prisene deres og sammenlikne? Gjort 50 ganger. Og alle sammen: Nå har det seg slik at vi ikke kan få levert fra NextGentel Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Telenor har vel bedre enn abonemang enn det du tok?har de ikke og uten gig grense? Joa, men det koster skjorta. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Det sa de til meg og, men jeg masa litt og de kobla meg videre til en annen sentral Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Det sa de til meg og, men jeg masa litt og de kobla meg videre til en annen sentral Jeg har nettop blitt flytta til en annen sentral. Kan få det meste der unntatt NGT selvfølgelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå