Sealine Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg bare lurer på om noen kan forklare meg litt om disse skjeldene brikkesettene fra AMD? Jeg bare lurer på hva de er "rettet mot", og hva de "er til". Petter. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Umm hvilke tenker du på? AMD lager vanligvis ikke chipsets. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Umm hvilke tenker du på?AMD lager vanligvis ikke chipsets. Linux Kernel v2.6.0-test8 Configuration ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ┌────────────────────── AMD and nVidia IDE support ───────────────────────┐ │ CONFIG_BLK_DEV_AMD74XX: │ │ │ │ This driver adds explicit support for AMD-7xx and AMD-8111 chips │ │ and also for the nVidia nForce chip. This allows the kernel to │ │ change PIO, DMA and UDMA speeds and to configure the chip to │ │ optimum performance. │ De har tydeligvis laget noe i hvertfall... Kan jo ta et lite søk på AMD-7xx og AMD-8111? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Joa, men de fleste er jo det de kaller 'refrence design'. Tror faktisk aldri jeg har sett kort med amd chipsets til salg, hvertfall ikke fra og med K7. edit: foruten det til athlon MP that is. Lenke til kommentar
Budull Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har et Asus A7M266 Hk, med et AMD-761 chipset. Det er(var) helt kurant, og jeg holdt absolutt med alt annet av systemer på den tiden det var nytt (sammen med GF3). Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 PSdata selger dette: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=962...lAction=details Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 De lager også chipsets til Dual.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 trodde AMD761 var dual jeg.. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jepp, AMD lager chipset for dual Athlon MP systemer. Disse brikkesettene er gamle og yter ikke spesielt bra. Meget mulig de egner seg godt til serverløsninger der smp er viktigere enn høy minnebåndbredde, men i min arbeidsstasjon havner de hvertfall ikke, til det er de rett og slett for treige. Ganske synd egentlig, at utviklingen av disse brikkesettene stoppet opp. Hadde ikke vært meg imot å kunne kjøre XP3200+ eller noe sånn i dual med 200Mhz FSB og DDR400. Det hadde vært gøy... - Judaz - Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 De lager chipset til MP systemer, og de har også laget chipset til XP. Men i tillegg til disse så har du jo også de nye 8xxx chipsettene til Hammer-prosessorene! Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jepp, AMD lager chipset for dual Athlon MP systemer. Disse brikkesettene er gamle og yter ikke spesielt bra. Meget mulig de egner seg godt til serverløsninger der smp er viktigere enn høy minnebåndbredde, men i min arbeidsstasjon havner de hvertfall ikke, til det er de rett og slett for treige. Ganske synd egentlig, at utviklingen av disse brikkesettene stoppet opp. Hadde ikke vært meg imot å kunne kjøre XP3200+ eller noe sånn i dual med 200Mhz FSB og DDR400. Det hadde vært gøy... - Judaz - Trodde AMD etterhvert la in sperre for å kunne kjøre dual XP fordi de hovedsaklig var interessert i at man skulle kjøpe MP-prosessorene til dual formål. Så de hadde vel uansett ikke tilrettelagt muligheten for dette hvis de hadde fortsatt å utvikle DP chipset... edit: lurer forresten på om noen ikke klarte å kjøre dual XP gjennom litt modding... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Alle XP prosessorer kan brukes i dual ved hjelp av en liten ståltråd eller litt sølvlakk. Også Duron Morgan + de nye Duron prosessorene kan brukes i dual. Amd lagde 760-761-762 brikkene, og disse finnes i både dual og single systemer. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Amd lagde 760-761-762 brikkene, og disse finnes i både dual og single systemer. Det stemmer. Har et Abit KG7-RAID hovedkort som bruker AMD761 Northbridge og ViA686B Southbridge. Det mest stabile hovedkortet jeg har hatt pr. dags dato. Dette hovedkortet ble laget for Athlon med DDR. Men støtter AthlonXP opp til 2200+ tror jeg. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 takker =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå