GeirGrusom Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Holder på med en spillmotor for tiden, kanskje deler av den kan bukes? (når jeg får sparket igang resten av teamet til å skrive sin del det var ikke min idé en gang, men det er bare jeg og nettverkskaren som i det hele tatt har gjort noe) Ha foreløpig bare Entity, Node og Matrix klassene helt implementert, grafikksystemet er ikke skrevet enda. så det ligger på omtrent 1% ferdig.... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg holder jo på med en liten motor jeg også, men jeg vet ikke helt hvor mye som kan brukes, men jeg har en fin fin Textur klasse og en enkel, men funkerende Cg shader implimentering. Og en 3D studio max exporter av statiske modeler. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Mye av det samme som jeg har altså... bortsett fra at jeg ikke har fått inn Cg enda... aprikos, 3D Studio Max plug-in systemet er ganske intelligent lagt opp Lenke til kommentar
rozon Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Er ikke helt sikker på hva dere ønsker å lage her, men det virker interessant. Fra tidligere tider har jeg vært aktiv på flere MUSH spill, både som spiller, administrator og wizard. MUSH er ikke helt dødt enda, men det er pga ingen andre grafiske systemer gir samme frihet som et tekstbasert system. Endel blir laget i fantasien til spilleren. Siden man på slike spill ofte har 100 spillere tilkoblet, så sier det seg selv at man bør prøve å begrense datamengden til enhver tid. Kanskje et system der man har en database med objekter som kontinuerlig kan oppdateres av 'buildere' og selve 'rommet' i en annen database som kan oppdateres av 'buildere' og serveren selv. Hele objekt databasen blir overført til hver enkelt spiller før man starter spillingen, og oppdateres ved hver tilkobling. All rendering blir utført på klienten, og serveren overfører kun kart over 'rommene' og 'oppbyggingen' til disse ved behov. Selv har jeg lite peiling på 3D programmering, bortsett fra noen ynkelige forsøk på Doom lignende introer på 90-tallet. Regner med mye har endret seg siden den tid Men hvis noen er interessert i et slikt prosjekt, så er jeg veldig interessert i å følge med, og kanskje bidra hvis det skulle være behov. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Vel teknikken er nesten den samme, men det er litt mer data som overføres, texturer modeler osv. så overføring av hele verdenen blir vel uaktuelt i de fleste tilfeller. Men prosjekte er vel relativt dødt , men det hadde vært artig å startet det opp igjen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Giddion: Er her enda jeg. Selv mener jeg at det ikke er nødvendig å tenke grafikk hele tiden, det er tross alt mulig å lage noe text-only. (da tenker jeg hovedsakelig på server-nivå) Så kan evnt de som virkelig føler for det lage en klient f.eks som lager grafikk av tekst/data som den får servert fra en server. Henviser til posten min ovenfor her. Alt er mulig.. Til info minner jeg og om første post i denne tråden. Endret 11. oktober 2005 av Ueland Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ueland: Beklager jeg var borte en stund Det er jo mulig å lage grafikk utifra tekst, men det hadde muligens vært best å lage tekst og grafikk utifra samme datastrømmen Dette er et meget stort prosjekt og det burde være mulig å lage mange undersystemer som fks. brukte forskjelige måter å kommunisere I/O med brukeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå