knatten Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Vi skal skifte forumløsning, og i den forbindelse må dere påregne noe nedetid. Arbeidet begynner fredag den 24. oktober, ca. klokken 23:00. Forumet vil være nede i en del timer fra da av. Vi beklager de ulemper dette medfører for dere, men håper alle blir fornøyd med et nytt og bedre forum! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Regner dere med at det er oppe igjen til morningen? At dere tar det kl 23.00 er vel et bra tidspunkt siden veldig få er logget på da. Skulle ikke forumløsningen bli endret denne uken? Lenke til kommentar
knatten Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Regner dere med at det er oppe igjen til morningen? Vi håper såklart det, men Murphy-spøkelset lurer jo alltid et sted. Vi kan ikke si noe garantert tidspunkt for når det nye forumet er på plass. Skulle ikke forumløsningen bli endret denne uken? Vi har snakket en stund om utskifting nå, men har vel ikke gått ut med noen dato? Uansett, benchmarking og testing er ferdig, det gjenstår litt på oversetting og tilpasning, og det passer best for oss å ta det da. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Da har jeg ikke annet å si en håper alt går i boks og alt fungerer som det skal, men ut i fra egen erfaring er det svært få ting som fungerer riktig med en gang hvis det i det hele tatt fungerer Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei knatten! Ja, Murphy-spøkelset ligger ofte i bakgrunnen å lurer,diverre. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvorfor skal det være nede natt til lørdag? Altså, det er vel da folk kan være oppe litt lengre enn vanlig, pga det ikke er skole dagen etterpå. Hvorfor ikke natt til fredag heller, når vi skal sove pga vi må tidlig opp? Eller er jeg den eneste som ikke drar ut og fester hver bidige fredags kveld? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvorfor skal det være nede natt til lørdag? Altså, det er vel da folk kan være oppe litt lengre enn vanlig, pga det ikke er skole dagen etterpå. Hvorfor ikke natt til fredag heller, når vi skal sove pga vi må tidlig opp? Eller er jeg den eneste som ikke drar ut og fester hver bidige fredags kveld? Hva med natt til mandag da? Alle skal jo på jobb/skole da. *Legge seg tidlig* Lenke til kommentar
jokki Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 De som skal skifte forumløsningen har jo et liv dem også Hvis de har noe annet å gjøre de andre dagene? Natt til mandag hadde vært en bedre dag å gjøre det på, men er også gira på å skifte forumløsning. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Endre av forumløsning? Tør jeg spørre hvorfor? Heh... Men er det til ett helt annet forum konsept, som ikke er PHPBB, eller bare en ny versjon? Og går det ikke ann å "fikse" forumet på en intern server, og rett før det lastes opp på forum serveren oppdateres bare databasen, slik at alle siste poster blir med, og det blir svært liten nedetid? Eller er jeg heelt på jordet nå? heh... (er vanligvis ganske langt på jordet...) Uansett, gleder meg til å se den nye løsningen... Joachim F. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg står fortsatt på mitt forslag om å gjøre overgangen kl 04.00 natt til torsdag Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Et helt nytt forumkonsept, ja. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Endre av forumløsning? Tør jeg spørre hvorfor? Heh...Men er det til ett helt annet forum konsept, som ikke er PHPBB, eller bare en ny versjon? Og går det ikke ann å "fikse" forumet på en intern server, og rett før det lastes opp på forum serveren oppdateres bare databasen, slik at alle siste poster blir med, og det blir svært liten nedetid? Eller er jeg heelt på jordet nå? heh... (er vanligvis ganske langt på jordet...) Uansett, gleder meg til å se den nye løsningen... Joachim F. *Leter etter Joachim*Hvor er Joachim*Johan drar frem kikkerten*Ser Joachim på et jorde laaaaaang borti gokk*Joachim funnet* Forumet skal skiftes i fra phpBB til Invision board. Alle postene skal etter så vidt jeg vet bli tatt vare på. Og byttingen av løsning skal ta ca5-10 timer snakket "mr. Ueland" om noe som er ganske marginalt. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 LOL! Trokke Johan har funnet meg enda skjønner du... lol.. er en annen ting jeg lurer på nå: hva gjøres på de 5-10 timene? Man kan jo forberede IB'et på forhånd, og så bare gjøre databasen hurtigt.. De gjør vel ikke databasen for hånd? Og, why oh why, til IB fra PHPBB? Nå, jokki, Johan må vel ha god kikkert for å finne meg nå? lol... (er vel langt på jordet igjen... ("dah")) Jocke Lenke til kommentar
amund Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 hva gjøres på de 5-10 timene? Man kan jo forberede IB'et på forhånd, og så bare gjøre databasen hurtigt.. De gjør vel ikke databasen for hånd? Over 600 MB med tekst skal konverteres. Denne konverteringen kan ikke starte før phpBB er tatt ned. Konverteringen er en forholdsvis tung affære som i seg selv tar ganske mange timer. I tillegg skal serveren igjennom en lettere overhaling softwaremessig. Slikt tar også litt tid. Hvor lang tid det hele vil ta er det umulig å si sikkert på forhånd, men timene løper fort av gårde - spesielt hvis man møter på uforutsette hindringer. Mvh, Amund Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Takk for forklaringen amund. Forstår alt mye bedre nå. Likevel tror jeg det er en stund før Johan finner meg på kikkerten som en liten sort prikk asså... lol... Lykke til! Joachim F. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har jeg misforstått? Skulle ikke dere (HW.no) starte med dette arbeidet i går kveld kl.2300? Det er jo ingen forandring i dag tidlid -- overasket. Lenke til kommentar
PT Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har jeg misforstått? Skulle ikke dere (HW.no) starte med dette arbeidet i går kveld kl.2300? Det er jo ingen forandring i dag tidlid -- overasket. De sa først at de skulle begynne tidligst fredag kveld, noe de ikke har gjort... Lenke til kommentar
swanky Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Kjære Gud, la hw.no bytte til vBulletin... swanky Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 . ok Har jeg misforstått? Skulle ikke dere (HW.no) starte med dette arbeidet i går kveld kl.2300? Det er jo ingen forandring i dag tidlid -- overasket. De sa først at de skulle begynne tidligst fredag kveld, noe de ikke har gjort... Arbeidet skulle vel starte fredag den 24. oktober, ca. klokken 23:00 iflg. den første tråden her, og såvidt jeg vet så er det kun 19. oktober i dag... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ja det står jo med store bokstaver at de skal begynne den 24. okt. Det gikk ikke inn til meg, jeg var så opptatt på at det skulle skje i helga. Beklager da mitt innlegg. :oops: Men ellers et bra FORUM... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå