Mof Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Nye hovedkort er jo idag ikke utstyrt med ISA som dere vet, og derfor må PCI lydkort brukes .. MEN så er det det at nye lydkort kun har IRQ og ikke DMA og sånn som igjen fører til at jeg ikke kan kjøre de gode gamle spilla og særlig musikkprogrammet Fasttracker2! Nostalgi ja... Finnes det noe greier som jeg kan legge inn på PC-en som en slags "fæika" DMA ellerno i den duren?? hmm.. alternativet er jo å sette opp den gamle P90'n min i en krok, men det er jo deilig å ha alt på en og samme PC noen forslag? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Etter hva jeg husker (da jeg hadde winME) så installerte jeg orginal driver ifra creative som hadde en sb 16 emulator, den ga da dma 3 eller 1og irq 7 eller 5 tror jeg det var...men i winXP så er det borte...vet ikke om du kan få tak i en driver til Xp eller win2k. funker i det hele tatt ft2 i xp da? :smile: Lenke til kommentar
wsp Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Tviler egentlig på at du kan emulere sb i XP, men man vet jo aldri. GUS emulatoren fungerer ihvertfall bare på realmode-programmer så den er utelukket. Men du har jo andre alternativer til ft2 da som er ft2 "kloner" med mere funksjonalitet. Sjekk ut disse: http://www.madtracker.org - MadTracker 2 http://noisetrekker.cjb.net - NoiseTrekker 3.01 Ellers finnes det også en beta av Fasttracker 3 for win32, men den er både treg og ustabil. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Creative SB128PCI har ihvertfall en 'SB legacy'-driver i win98, den grabber IRQer og DMAer og sånt, slik at DOS-programmene kan bruke lydkortet. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Hei! Meinte no at eg brukte fasttracker på ei datamaskin med pci lydkort i 1998... Det fungerte fint.. Merka ingen problemer.. Har ikkje testa fasttracker siden den tid.. Lenke til kommentar
ØSTEN Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 FT2 fungerer godt sammen med de flese Creative PCI-kortene (Live 1024, Live Platinum,128, 512 og alle 5.1 kortene. Men husk at du må sette opp IRQ, DMA og adresser manuelt i FT. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg kjører WindowsXP med Audigy Lydkort. Jeg får lyd i alle dosspillene jeg har prøvd ved hjelp av et kjekt lite program som heter VDMsound " Unlike all the Win9x SoundBlaster ISA 'legacy' drivers available from a variety of PCI soundcard manufacturers, VDMSound is not a mere 'wrapper' or 'bridge' to existing audio hardware. It is a self-contained, 100% software emulation program that is completely independent of your audio hardware type and settings. VDMSound works with any soundcard, and will even work on computers that have no audio hardware at all (for instance, instead of outputting sounds through your soundcard using the standard Windows drivers, VDMSound can easily output them to disk). VDMSound works on Windows NT 4.0, Windows 2000 and Windows XP. It does not work on Windows 95, 98 or Me. " http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/ Lenke til kommentar
Mof Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 takk for svar! Jeg får prøve litt av hvert. Har installert VDMsound nå, får teste det ut. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 kjører man ofte gamle DOS ting, så er det en god ide å ha XP/98 dual boot. hvis man har ork og plass til å ordne seg med det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå