Gå til innhold

[Løst] Sende inn til Service - Hvor og hvordan!?

Anbefalte innlegg

Nærmeste "store by" er Bodø

Jeg lurte på hvor jeg kan sende inn min Acer Aspire 5738z til service for reparasjon av lader og "der laderen settes inn" - husker ikke hva det het.

Også hvis jeg vil at verkstedet skal "restarte" PC-en sånn at den er sånn som når jeg fikk den, hva slags forberedelser burde jeg gjøre da? Bortsett fra det åpenbare å lagre alt jeg vil beholde?

Hvor mye koster egentlig reparasjon av bærbar pc?

Er helt grønn på temaet Oo....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selger av PC kan hjelpe deg med å finne ut hvor du kan reparere.

Hvis du lagrer alt du vil ta vare på så skulle det være nok forberedelse på å "restarte" maskinen. Reinnstallere Windows er nok mer korrekt å kalle det i ditt tilfelle.

Regn med et sted fra 1000 til 1500kr timen pluss eventuelle deler.

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Har byttet strømjack på et par slike Acermaskiner, og det er egentlig ikke så veldig komplisert. Delen er ikke dyr heller. Problemet er at det tar mye tid, da store deler av maskinen må demonteres. Den gamle pluggen må loddes av, den nye loddes på, og så skrues sammen igjen. I en slik prosess flyr fort hundrelappene (tusenlappene?) i ren verkstedregning.

Du kan jo høre med et verksted før du sender den inn om de i det hele tatt gjør slike jobber.

Alternativt - kanskje du kjenner noen som eier en loddebolt og har litt peiling? I værste fall ender det med at du må kjøpe ny maskin, men da var det i alle fall forsøket verdt :)

Delen du trenger finner du her: http://www.ebay.com/itm/NEW-DC-POWER-JACK-ACER-ASPIRE-5738G-5738ZG-5738Z-D525-D725-4732Z-SERIES-SOCKET-/221220255402

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...