JTJ Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei jeg har et problem: Bygger en pc for bror min. Komponentene er som følger: Kabinett: Q-tec 350W Hovedkort: EpoX 8 RGA+ (Med integrert skjermkort og lydkort) Prosessor: XP2500+ (Boxed) Twinmos 512 Mb Ram LG DVD-ROM/CD-brenner (combo) Harddisk: Seagate 80 Gig Det som skjer er at pc`en rebooter seg når jeg prøver å spille DVD, noen ganger får jeg bare opp en feilmelding fra windows og programmet lukkes, DVD software er WinDVD, har og prøvd med PowerDVD med samme utfall. Den har også resatt seg når jeg har prøvd å være på nettet med den og når jeg har vært inne på ”System properties” og navigert på de forskjellige valgene der. Dette har jeg prøvd: jeg har oppdatert BIOS, prøvd 3 forskjellige versjoner av drivere til VGA, to forskjellige nforce drivere. Prøvd med annen RAM og prøvd RAMen i en annen maskin. Dette har ikke gitt resultater, var fremdeles likt. Prøvde så og sette inn et Geforce 2 MX kort fra en annen pc, da fungerte det helt bra. Jeg sendte hovedkortet tilbake til komplett, og fikk tilbake et nytt. Når jeg hadde montert dette på var problemet der fortsatt, jeg formaterte harddisk på nytt og installerte XP på nytt, Men problemet er der fortsatt!! Derfor spør jeg dere Noen forslag?? For jeg begynner å bli lei den pc`en nå Kan det være samme feil på to påfølgende hovedkort eller er det noe jeg har oversett?instillinger med hovedkort? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hovedkort: EpoX 8 RGA+ (Med ingtegrert hovedkort og lydkort) mener du her skjermkort?? :wink: det kan jo være at det er konflikter med dette da (Geforce 4 mx). har du prøvd nyeste Detonator drivere fra nVidia? microsoft sine drivere SUGER i ordets rette mening og skulle vært forbudt ! så vidt jeg vet er det med skjermkort drivere i den hovedkort driver pakka også, men de er ikke noe gode etter min erfaring. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Skulle være integrert skjermkort ja har endret det. Har lastet ned den nyeste fra nvidia ja dette var versjon 45.23. den som fulgte med på cd var 41.13 det kan jo være at det er konflikter med dette da (Geforce 4 mx). Hvordan kan det være konflikt med et integrert kort? er ikke det litt merkelig å lage noe slikt i utgangspunktet, hvis det ikke passer i lag? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 hehe mente driverkonflikter, men det kan også være enfeil på gpu brikken! Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 men det kan også være enfeil på gpu brikken! Det var det jeg og regnet med på det første kortet, men ble litt i tvil når jeg får det samme problemet på det andre og :o En annen ting er når jeg går inn på "min datamaskin" og så lukker vinduet igjen så er det som om noen kanter av det vinduet "henger igjen" på desktopen. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Har ikke kortet, men sjekk i Bios hvis det er satt 'optimized default' ( e.l.), at du ikke kjører agp 8x - sett i 'Advanced Chipset Features'/ AGP 8x support: Disabled, og siden du har 512 mb ram sett 'Frame Buffer size': 128 Test de forskjellige i 'Onchip AGP Frequency' ( skulle vel klare 130 MHz ). I 'Power BIOS Features' kan du også forsøke å øke dimm volt med forsiktige steg - kan være litt "under-voltet". Hvis du prøver noen av tipsene over, boot etter hvert enkelt for å se om evt. hvilket hadde effekt. Oppdater windows. I winXP kan du også sette at maskina ikke rebooter automatisk ved feil - vil istedet få opp en feilmelding. Jeg kjører et annet OS, og husker ikke nøyaktig hvor det gjøres nå. Ikke kjør f.eks. Symantec Internet security e.l. på dette stadiet. M.t.p. dvd software-problemene, hvordan har du ordna lyden på hardware-/ software-siden ? . Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 M.t.p. dvd software-problemene, hvordan har du ordna lyden på hardware-/ software-siden ? er ikke helt sikker på hva du mener her, men det er jo integrert lydkort og det funket når jeg hadde inne det Geforce2 kortet. har lagt inn nyeste nforce drivere som jeg fant på hjemmesiden til EPOX. har ikke gjort noe mer m.h.p lyden. Takk for tipsene Zink, skal prøve disse når jeg kommer hjem i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå