Simen1 Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei på dere. I dag har jeg en dårlig dag. Klarte å ikke se meg skikkelig for og "bomme" på en fortauskant. Skarket den kanten så inni H* hardt. (stakkars fortauskant). Resultatet ble en vond tå som bare har blitt værre de siste timene. Nå er den blå omentrent fra negelen og ca 8-10 cm bakover og er på størrelse med en passe mandelpotet. Har prøvd å kjent litt på den, og kan ikke bevege den mer enn noen få millimeter i noen retning før det gjør sabla vondt. Smerten kommer stort sett bare fra det området der benet som er innerst på stortåa er. Nå er det såpass ille at jeg nesten ikke orker å sette ned helen lengre. Er det noen her som har brekt ei tå og vet om dette høres ut som et brudd? Eller er det hovent og forstrukket eller noe sånnt? Vurderer å sykle bort til legevakta etter middag. Er det egentlig noe de kan gjøre hvis det ikke er brudd? (bortsett fra å gi resept på smertestillende og ta noen hundringser i gebyr?) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Stakkars... Kan nesten garantere deg at det er brudd. Det at tåen er blitt så blå betyr at det er bloduttredelse inni der, noe som er svært vanlig ved brudd. Tror du gjør klokt i å bestille deg taxi istedenfor å sykle, for de kommer sannsynligvis til å gipse den tåa di (og en del av foten), og da er det ikke lett å sykle hjem igjen etterpå! God bedring iallefall Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Ok, takk for tilbakemeldingen. Har ikke så veldig lyst på gips.. men det må vel kanskje til. Liker ikke å sløse bort en helt lørdagskveld på å sitte i diverse køer på sykehuset.. lege, røntgen, lege osv. Skulle egentlig vært på date. Jaja, kanskje ho kan komme hit, se på film med meg og signere gipsen Jaja, da ringer jeg taxien. Takk igjen atrax. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Har faktisk greid å brekke det ytterste leddet på venstere store tå 5 ganger. (fotball). Jeg har aldri opplevd at de har gipset. Må bare ta det litt med ro et par uker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei igjen. Har vært hos legevakta en tur nå. Tok to røntgenbiler av tåa og det så bra ut mente nå jeg. Legen var ikke enig og pekte på bildet og viste meg hvor bruddet var. (vanskelig å se) Deretter ble det litt gipsing med en sånn liten blå glassfibergips kun rundt ca halve foten. Daten er på vei hit og alt er bra. ;-) Ser ut som lørdagskvelden blir fin likevel. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Happy ending :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Jepp, veldig happy ending 8) Lenke til kommentar
jahas Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Bra at det ordnet seg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Fælt som du er ute på bumpetur, da... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg må bare spørre; du har en 8-10 cm lang tå??? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Fælt som du er ute på bumpetur, da... Jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg