Dr.X Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei ! En kompis driver og mekker en server maskin som skal brukes til CS server. Problemet er at den er helt død.. Power switch står i (prøvd begge veier), alt er som det skal. Det lyser en grønn LED på HKet(ASUS a7v333), altså er det strøm i hele sjiten. Hva kan det være ? Alt er som det skal, men den er bare død Mvh Dr.X Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei ! En kompis driver og mekker en server maskin som skal brukes til CS server. Problemet er at den er helt død.. Power switch står i (prøvd begge veier), alt er som det skal. Det lyser en grønn LED på HKet(ASUS a7v333), altså er det strøm i hele sjiten. Hva kan det være ? Alt er som det skal, men den er bare død Mvh Dr.X Sjekk at Power SW står over riktige PIN'er. Tyder på at Power SW ikke vil tenne som den skal. Ellers sjekk at alle strømkabler er skikkelig på plass. Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Det du kan gjøre er å kortslutte PWS, fest en ledning til hver av pinnene og kople dem sammen, da ser du iallefall om det er der det ligger Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 et skrujern funker også fint til og koble begge pinnen sammen :wink: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 ok, takker for svar hittil. Skal prøve ut å kortslutte osv Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 tviler på at dette er problemet. jeg var borti et epox 8rda+ kort her om dagen som funket fint helt til jeg satte inn disken, da ble det stilt. Nektet å gi lyd fra seg i det hele tatt før jeg resatte cmos. Du kan også prøve å dra ut ALLE strømplugger til disker, floppy, cdrom ect. å se hva som skjer. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Problemet lå faktisk ved en strømkabel, ja. Men nå har det oppstått et nytt problem: "jeg har satt inn xp cd, formatert i ntfs format lagt inn setup filer, så rebooter maskinen. rett før den skal starte setup kommer denne meldingen: "no emulation" så booter den på nytt fra cden!" Hva kan detta være ? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Ingen som vet ? Det her er svineviktig ! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Problemet lå faktisk ved en strømkabel, ja. Men nå har det oppstått et nytt problem: "jeg har satt inn xp cd, formatert i ntfs format lagt inn setup filer, så rebooter maskinen. rett før den skal starte setup kommer denne meldingen: "no emulation" så booter den på nytt fra cden!" Hva kan detta være ? Er det en kopi av XP? eller er den orginal? om det er en kopi så tipper jeg cd`n kan være ødelagt.. Evt installere win98 først så installere xp etterpå Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Problemet lå faktisk ved en strømkabel, ja. Men nå har det oppstått et nytt problem: "jeg har satt inn xp cd, formatert i ntfs format lagt inn setup filer, så rebooter maskinen. rett før den skal starte setup kommer denne meldingen: "no emulation" så booter den på nytt fra cden!" Hva kan detta være ? Er det en kopi av XP? eller er den orginal? om det er en kopi så tipper jeg cd`n kan være ødelagt.. Evt installere win98 først så installere xp etterpå Det vet jeg ikke, men skal si det til han ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå