futti Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Kan noen lage dette om til php? Tror koden er i Java så jeg legger den her... static String getMD5Hash(String str) throws NoSuchAlgorithmException { MessageDigest md = MessageDigest.getInstance("MD5"); md.update(str.getBytes()); byte[] b = md.digest(); StringBuffer sb = new StringBuffer(); for(int i = 0; i < b.length; i++) { int v = (int) b[i]; v = v < 0 ? 0x100 + v : v; String cc = Integer.toHexString(v); if(cc.length() == 1) sb.append('0'); sb.append(cc); } return sb.toString(); Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvis det du vil er å få MD5 hash av en hvilken som helst string, så kan du bruke den fine flotte innebygde MD5 funksjonen i PHP. To eksempler: $hash = md5($envariabel); $hash = md5("Hei på deg"); Les forøvrig mer på http://no2.php.net/md5 Lenke til kommentar
futti Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg vet om funksjonen md5(), men lurte på om den java koden gjorde noen annet også. Men jeg har fått til det jeg ville, men har bare litt problemer på andre områder. Holder på å lage MSN Messenger klient i PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå