diskus123 Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Bygget ny stasjonær pc i dag men den startet ikke. PSU-en er testet i annen pc så den er det ikke problem med. Hørte trolig et lite klikk for så at det luktet litt brent. Delene når den kortsluttet: GA-Z97N-WIFI mini-itx Corsair HX750w Zotac GTX 460 4670K med stock kjøler En 8GB HyperX Fury Samsung EVO 250GB SSD Strømforsyningen og skjermkortet er gamle og fra en tidligere pc. Power knappen var koblet korrekt, samt 24-pin-en. Den ene av de to 4 pin-ene var koblet i hovedkortet, vet ikke hvilken eller om det har noe å si (mini-itx bruker ikke alle 8 som vanlige ATX gjør). Jeg hadde en 6 pin pci-e fra psu-en som hadde to stk 6 pin pci-e i den andre enden som var koblet til skjermkortet (denne kabelen følte med en annen strømforsyning, min HX750 8-pin til 6+2 pins som jeg tidligere brukte). Jeg vet ikke helt hvor feilen var, men ganske sikker på at det er hovedkortet som har kortsluttet. Eller kan det være "dead on arrival"? Endret 17. juni 2014 av diskus123 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Brukte sånne: http://www.cybergooch.com/tutorials/images/buildsystem/IMG_6805.jpg ? Endret 17. juni 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
diskus123 Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Nei.. Men byggde i prodigy hvor kortet er hevet hvis det er problemet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg hadde en 6 pin pci-e fra psu-en som hadde to stk 6 pin pci-e i den andre enden som var koblet til skjermkortet (denne kabelen følte med en annen strømforsyning, min HX750 8-pin til 6+2 pins som jeg tidligere brukte). Å bruke noe annet enn medfølgende kabler er svært dumt. Det er ingen standard hvordan de er koblet inn på PSU og det er svært stor sjanse for å få feil spenning. På gode strømforsyninger kan man være heldig og strømmen brytes, men det er mange som har svidd komponenter pga dette. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 denne kabelen følte med en annen strømforsyning Syntes heller ikke dette hørtes spesielt lurt ut. Lenke til kommentar
diskus123 Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Tror det var problemet ja. Prøvde i et eldre hovedkort som funket fint. Nå brukte jeg den andre pci-e kabelen i det samme skjermkortet jeg brukte til å drepe det nye hovedkortet som gjorde at den ikke ville. Det lyset fremdeles i det gamle og både cpu viften og psu viften sviver i et sekund før den slår seg av, men viften i skjermkortet rører seg ikke. I det nye systemet var det forøvrig ingen av delene som rørte seg når jeg prøvde å skru på pc-en. Har jeg drept psu-en også nå, og kanskje andre deler? Endret 17. juni 2014 av diskus123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå