MemorX Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg holder på med et lite prosjekt, til det bruker jeg Pinnacle Studio 7. Jeg har filmet med et ganske nytt DV kamera og den ferdige filmen kodes i nyeste DivX codek. Som du vil se på bilde (ikke særlig godt bilde) av linken under, er det en slags "flimring" fargene blir dratt ut til sidene. Dette skjer ikke når jeg omkoder den til feks. SVCD og spiller den på en tv. Jeg er klar over at en tv er interlaced, noe jeg har fårstått som at bare halve bildet oppdaterer seg for hver Hz. (rett meg hvis jeg har feil) Er det på grunn av dette jeg får denne "flimringen", og eventuelt finnes det noen alternativer (i divx kodeken) som fikser dette? Jeg kan også opplyse om at det kun er i denne "ute" scenen som det blir slik. Jeg har sjekket råmaterialet og det er ingenting i veien med det. Til slutt bildet: http://zappa.halden.net/~memorx/post/feil.jpg Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Normalt dette. DivX kodeker som man får til hjemmebruk er sjelden særlig bra for å lage små filer i bra kvalitet. Prøv å sette opp kvaliteten (sikkert noe settings når du skal eksportere), om du klarer å leve med litt større videofiler. Selv bruker jeg Premiere 6.0, og der får man mulighet til å endre settings når man skal eksportere. Velger jeg da DivX, så kan jeg gå inn på settings på DivX og endre kvalitet og en masse annet jeg ikke forstår bæret av. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 http://zappa.halden.net/~memorx/post/feil.jpg Shetland Sheepdog? Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Normalt dette. DivX kodeker som man får til hjemmebruk er sjelden særlig bra for å lage små filer i bra kvalitet. Prøv å sette opp kvaliteten (sikkert noe settings når du skal eksportere), om du klarer å leve med litt større videofiler. Selv bruker jeg Premiere 6.0, og der får man mulighet til å endre settings når man skal eksportere. Velger jeg da DivX, så kan jeg gå inn på settings på DivX og endre kvalitet og en masse annet jeg ikke forstår bæret av. Takker for svar. Jeg har prøvd å sette filen til maks kvalitet (som tilsier 4mbps, tor jeg) nå og satt alt på maks. Jeg er ikke så nøye på størrelsen bare den passer inn på en cd, og en film på ca 20 min burde ikke ha noe problem med å fø til god kvalitet når de blir så store. Jeg får ta også prøve meg litt fram, og se om jeg finner noen instillinger som kan hjelpe. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 http://zappa.halden.net/~memorx/post/feil.jpg Shetland Sheepdog? Stemmer, vårt første kull. Driver å lager film som valpekjøperne skal få. Finnes flere bilder på Catomas Kennel (hvis det er interesant da), siden er ikke spesilt pen, men den tjener sitt formål. Har ikke hatt tid eller ork til å lære meg noe spesielt mye om design *grin* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå