Sindree1 Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Jeg har hatt en Synology 4bay NAS en stund, men den sliter med å ha mange torrents samtidig, samtidig som den sliter med å utnytte 70/70 linja. (Synology NAS'en laster ned med under 1MB/sec) Jeg tenker å gå for en selvbygd NAS. Med et mini-ITX kort og billig intel prosessor, da det burde holde massevis til en lagring/nedlastningsserver. Og et kabinett som Fractial Design 804 med plass til å ekspandere til 10 harddisker. Problemet jeg har hatt på både en fullverdig gamer PC med uTorrent som lagrer på NAS, og Synology NAS'en, er at det ikke yter så bra, og at den ikke klarer å håndtere torrents bra når det blir 300-400stk og oppover. Er det noen som har noen tips til hvordan man kan bygge server med tanke på både hardware og software som yter bra til mitt formål. Jeg har sett litt på både FreeNAS, og det å bare bruke f.eks WS 2012. Jeg har lisenser til Windows via MSDN, og jobber med Microsoft produkter, så jeg er mye mer vant til det enn til Linux. Endret 17. juni 2014 av Sindree1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Kjør på med en server som kjører WS2012. Største utfordringen er skrivehastighet, så her kan du enten benytte ordinære disker i raid. evnt SSD. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg vil også si at routeren din vil ha store problemer med 3-400 pågående nedlastinger. (alle pågåenende connections) Hva er ditt budsjett? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Problemet med ytelsen er trolig flere hundre tilkoblinger per torrent. Sett ned antall aktive nedlastninger og tilkoblinger per torrent så skal du se det blir bedre. Er nok routeren din som kneler. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Er som skrevet over att det svakeste leddet er router. P2P er som sagt meget krevende for en router og gjerne disse som er ment for hjemmebruk kan knele. Når det gjelder utorrent er det meget viktig å ha masse ram om du kjører med så mange torrents som beskrevet. Endret 18. juni 2014 av Lindsay Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 som nevnt allerede så kan det godt være routeren din sliter, se på CPU forbruk, load averages og minnebruk, om ikke noe av dette er avskrekkende høyt så er nok problemet routeren da p2p er krevende grunnet massevis av oppkoblinger samtidig. Om du skal bygge deg en fil/torrentserver så ville jeg helt klart ha gått for freeNAS, nå husker jeg ikke i farta om/hvor kresent freeNAS er på nettverkskort men kan være greit å kjøpe et skikkelig intel NIC uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå