turak Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 HeiProblemet mitt er ganske simpelt, men før jeg kjøper utstyr eller handler overilt tenkte jeg og få deres mening.Har for tiden 3-4 tv'er som til tider brukes samtidig i huset mitt, alle er tilknyttet homebase som leverer både nett og TV.Pga lang avstand fra fiberboksen til TV'ene har jeg trukket en nettverkskabel gjennom hele huset (ca 50-70 meter vil jeg annslå) og koblet den til en ruter som koster 600-700kr. Derfra går det 4 nettverkskabler ca 10-20 meter vær til de forskjellige tv'ene.Problemet er at så snart mer en 2 av dekoderne skrues på så mister de resterende kontakt med nett (de får opp en feilmelding som tilsvarer lite/ingen kontakt).Spørsmålet mitt er det følgende: Hvor tror dere det jeg antar er et kapasitets problem oppstår?Jeg mistenker personlig at det er den ene kabelen fra fiberboksen som er problemet, men homebase sin kundeservice var ikke kapabel nok til og fortelle hvor "juice" man får ut av en port.Fra levrandøren har jeg 30/30 mb, noe jeg antar burde holde for 4 tv'er.Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Kjenner ikke Homebase, men med tilsvarende løsning hos Altibox skal man bruke switch og ikke ruter. Du kan jo teste det ved å slå av DHCP i ruter og bare bruke LAN-kontaktene. Dvs 3 dekodere og kabel fra fiberboksen på hver sin LAN-port. Endret 17. juni 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå