Gå til innhold

Fjernkontroll til PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er en veldig lat person og derfor vil jeg ha fjernkontroll til pc'en slik at jeg kan bare ligge i senge og skifte sanger på winampen uten at jeg trenger å reise meg og gjøre det via musa eller tastaturet... Er dette mulig ? Og hvor kan jeg skaffe meg en slik fjernkontroll ?

Ja det er mulig, og latterlig kjekt også (man aner ikke hvor mye man savner en pc-fjernkontroll før man har hatt det). jeg kjøpte min på www.vendur.com de var kjappe og svarte på alle spørsmål osv, fornøyd med de.

Anbefaler det hendig lille programmet girder, da kan du programere fjernkontrollen til å gjøre omtrent hva som helst, jeg har blant annet implementert en skrivesak alla nokia-telefon, og har tre "sett" knapperfunksjoner jeg skifter mellom, vha av knapper på fjernkontrollen (winamp-modus, zoomplayer-modus, og windowsmodus). Kort sagt, om du kan litt scripting kan du få den til å gjøre det aller meste, og kan du ikke det kan du fortsatt få den til å gjøre veldig mye.

Jeg har en ATi-sak, fordelen er at den går på usb, og RF (utrolig hendig, kan bruke den fra hvor som helst der jeg bor, går gjennom ett par murvegger), og den har mange knapper. Ulpempen er at den er diger.

AtW

Lenke til kommentar
hva med bare å skaffe deg et tråløst tastatur?

Da er det bare å bruke hurtig tastene på winamp. (X,V,Z og B)

Tastatur er en god del større, og dyrere, spesielt om man skal ha de til å gå på rf (tror jeg ihvertfall, må innrømme at jeg aldri har sjekkt prisen på rf-tastatur). Dessuten er det stress å flytte tastaturet hele tiden, fjernkontrollen er noe du har feks i stua, så du slipper å gå fram til maskina, så kan du la den ligge der uten å drive flytte den mellom rom og stue hele dagen.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...