Gå til innhold

Kan man "slå av" Windows-tasten?

Bytex

Anbefalte innlegg

Hm, jeg bare lurer om det finnes noe lite program som disabler Windows-tasten?

Den er bare i veien (midt mellom ctrl og alt som jeg bruker i mange spill hele tida), og det er så lett å komme borti den mens jeg spiller, og hoppe ut i Windows og kræsje spillet 90% av gangene.

Særdeles ille er det spill som neverwinter nights og divine divinity, diablo2, der man bruker Alt-tasten hele tida for å lyse opp items på bakken. "Svarte! Der kom jeg borti Win-tasten!!!" *vente i 2 minutter på å komme ut i Windows, vente 2 nye minutter på å kommet tilbake til spillet (hvis man er heldig).

Har aldri hatt bruk for den noensinne. Skulle egentlig bare ha plombert hele tasten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det kan man sikkert, men det er fortsatt et kontaktpunkt under tasten som aktiveres ved minste berøring.

Det er ikke selve plast-tasten som aktivere funksjonen, den bare trykker ned på et lite svart punkt. Motstanden lages av en liten gummigreie som spretter tilbake til utgangspunktet når man slipper opp tasten.

Derfor kan jeg neppe bare teipe over punktet, siden det da vil være aktivt hele tida. Som å holde inne windows-tasten konstant.

Lenke til kommentar

Har ikke noe konkret tips jeg heller, men jeg må innerømme at jeg sjelden har ledd så mye av et innlegg. Ikke fordi det var spesielt morsomt som sådan, men måten det var skrevet på og fordi jeg har opplevd AKKURAT den samme "svarte i h**** tanken".

:D

- Ralek -

Lenke til kommentar

Hvor fant du ut dette? Skjønner at 5be0 og 5ce0 er lokasjonen til windows-tastene i hex-verdi i ascii-tabellen, men å slå dem av med binærverdi i registeret? Og hvorfor endrer du den første verdien (etter alle 0'ene i starten) 0200 til 0300 når jeg bare skal slå av en av tastene?

Får reboote og se om det funker.

Edit: det gjorde det desverre ikke. Dobbeltsjekka at verdien var korrekt før jeg reboota :(

Lenke til kommentar

Tror jeg gjør noe feil i regedit. Får ikke den nye koden frem som ei "undermappe" av Keyboard Layout, slik de 2 andre verdiene som ligger der er..

Skal den ikke vises slik? Skal jeg høyreklikke på Keyboard Layouts, så new/binary value, kalle den Scancode Map? Og så modify og skrive inn.

Lenke til kommentar

Det funka tilslutt *grin* Prøvde først å disable begge Win-tastene samtidig, men jeg tror ikke den koden er helt god. Å bare disable venstretasten gikk som bare det.

Takk for hjelpa. Nå kan jeg endelig spille uten å være paranoid for å komme borti Win-tasten med lillefingern.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg knakk av mine windows taster. De er de mest irriterende noensinne. Og man kommer ALLTID borti de når spillet er mest kritisk. %&¤#=!

... er noe seriøst gale med den signaturen min...

det var noe bedre ;)

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Hm, jeg bare lurer om det finnes noe lite program som disabler Windows-tasten?

Den er bare i veien (midt mellom ctrl og alt som jeg bruker i mange spill hele tida), og det er så lett å komme borti den mens jeg spiller, og hoppe ut i Windows og kræsje spillet 90% av gangene.

Særdeles ille er det spill som neverwinter nights og divine divinity, diablo2, der man bruker Alt-tasten hele tida for å lyse opp items på bakken. "Svarte! Der kom jeg borti Win-tasten!!!" *vente i 2 minutter på å komme ut i Windows, vente 2 nye minutter på å kommet tilbake til spillet (hvis man er heldig).

Har aldri hatt bruk for den noensinne. Skulle egentlig bare ha plombert hele tasten.

Jeg tok en liten tur til Google og søkte etter følgende disable +windows +key. Så enkelt. På første linje fant jeg følgende websted :http://www.spinner.nl/products/winmapper/features/function_176.html

Jeg håper dette kan hjelpe. Det tar ikke alltid så lang tid å søke seg fram til et bra svar hos Google. Litt reklame :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...