rikardo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hei, Kjører Slack 9.0 og hver gang jeg rebooter må jeg inn i "netconfig" og sette tilbake riktige instillinger ang. dns/gateway osv. Så må jeg kjøre netconfig down og så up. En slags restart. Gjør jeg ikke dette, får jeg ikke tilgang til internett (Telenor ADSL, pppoe). Hva er grunnen til dette? Burde være unødvendig. Først startes eth0 (lokal), så firewallen(iptables) så kobles linja opp (ppp0) Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Har ikke en slackware boks forran meg, men tipper nok du kan redigere filen /etc/rc.d/rc.inet1 og legge til de riktige instillingene der (fila er selvforklarende) (Edit: rc.d istedenfor init.d) Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Mulig de instillingene du trenger for å kjøre opp pppoed'en ikke ligger i oppstartscripta. netconfig lagrer instillingene i /etc/rc.d/rc.inet1 og rc.inet2, og du burde bli kjent med oppstartscripta til Slackware først som sist. Sist jeg gjorde noe sånt med Telenor ADSL var med langt eldre slackware, og der kjørte jeg opp ppp0'en et stykke etter alt annet, pga blandt annet eth0 trenger å være riktig kjørt opp. (Hvis det er den du har koblet modemet til). Hvis du er klar over hva netconfig scripta gjør/kjører, så kan du legge disse til selv. Anbefaler da /etc/rc.d/rc.local, som er det scriptet som blir kjørt aller sist av oppstartscripta. Bruker den selv for diverse dilldall jeg trnegre å få kjørt opp ved oppstart. -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå