Nerdejenta Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Hei! Jeg lurer på om noen har noen gode tips til hva man kan si når man oppsøker bedrifter, på jakt etter jobb? Kan man si: "Hei, jeg lurer på om dere trenger noen hjelpere i sommer. Hvem kan jeg snakke med?" Og i en matbutikk, for eksempel, skal jeg da spørre den første ansatte jeg ser? Skal jeg også ta med meg CV i samme slengen? Trenger jeg å levere en søknad når jeg går rundt og spør mange forskjellige typer bedrifter, og ikke vet hva slags jobb jeg kan vente meg? Til info er jeg 16 år, og litt sjenert (hehe). Har søkt en del sommerjobber i år (via internett), men ikke fått napp noen steder. På forhånd tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Nerdejenta Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Trenger svar fort! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Ta med noe å legge igjen ja, hvis du er 16 vil jo CV + søknad sannsynligvis gå på 1 A4 ark. Du sier det som det er, du er ute etter sommerjobb, hvis du har tenkt å beholde jobben som deltid senere ville jeg prøvd å spille litt på det, nå er jo sommerferien veldig godt igang, er ikke så populært å ansette noen som slutter etter opplæring. Lenke til kommentar
Nerdejenta Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Ta med noe å legge igjen ja, hvis du er 16 vil jo CV + søknad sannsynligvis gå på 1 A4 ark. Du sier det som det er, du er ute etter sommerjobb, hvis du har tenkt å beholde jobben som deltid senere ville jeg prøvd å spille litt på det, nå er jo sommerferien veldig godt igang, er ikke så populært å ansette noen som slutter etter opplæring. Tusen takk! Da prøver jeg det Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) En annen ting... spør etter ansvarlig og vær tålmodig!! Er vedkommede ikke på jobb så kommer du innom senere... er han opptatt så venter du. Å levere personlig til de som tar avgjørelsene er alltid en fordel. Endret 17. juni 2014 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Jeg sto i kassa på Kiwi isted, da spurte han foran meg om de hadde noe jobb. Kassafyren ringte på "sjefen" og han fikk bli med på kontoret med en gang. Husk at mange butikker ikke er interesserte i fast/deltidsansatte uansett, de trenger bare ekstrahjelp i sommerperioden mens andre avvikler ferie og slikt. Endret 17. juni 2014 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Nerdejenta Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 En annen ting... spør etter ansvarlig og vær tålmodig!! Er vedkommede ikke på jobb så kommer du innom senere... er han opptatt så venter du. Å levere personlig til de som tar avgjørelsene er alltid en fordel. Takk for tipset! Jeg var rundt og spurte på noen butikker i dag, men "sjefene" var ikke på jobb, så jeg skulle komme tilbake senere Lenke til kommentar
Nerdejenta Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg sto i kassa på Kiwi isted, da spurte han foran meg om de hadde noe jobb. Kassafyren ringte på "sjefen" og han fikk bli med på kontoret med en gang. Husk at mange butikker ikke er interesserte i fast/deltidsansatte uansett, de trenger bare ekstrahjelp i sommerperioden mens andre avvikler ferie og slikt. Takk for svar! Det er sommerjobb jeg ser etter, så da håper jeg det fremdeles er en sjanse Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Du må nok regne med at veldig mange har levert søknad lenge før deg. En butikk sa de begynte å få søknader allerede i januar. Lenke til kommentar
Nerdejenta Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Du må nok regne med at veldig mange har levert søknad lenge før deg. En butikk sa de begynte å få søknader allerede i januar. Ja, jeg er klar over det ... Har søkt sommerjobb siden februar, men jeg angrer på at jeg ikke søkte flere steder. Jeg har vel søkt på bare fire stillinger og ikke fått jobb, i tillegg til en jeg søkte på i går :| Neste år skal jeg være tidligere ute, det lønner seg virkelig! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Jeg husker jeg gikk på de lokale "supermarkedene" i hjembyen når jeg var fjortis ETTER at sommerferien hadde startet. Jeg ble bare bedt om å fylle ut et skjema med personalia og det ble lagt nederst i en stor perm med andre søknader. Skjønte raskt at det var alt for sent. Med mindre det er snakk om sommerjobb som rakettforsker tror jeg ikke du trenger CV. De bare ringer opp de som ligger øverst i permen, intervjuer, og ansetter dem for 3 uker. Endret 17. juni 2014 av Bytex Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg husker jeg gikk på de lokale "supermarkedene" i hjembyen når jeg var fjortis ETTER at sommerferien hadde startet. Jeg ble bare bedt om å fylle ut et skjema med personalia og det ble lagt nederst i en stor perm med andre søknader. Skjønte raskt at det var alt for sent. Med mindre det er snakk om sommerjobb som rakettforsker tror jeg ikke du trenger CV. De bare ringer opp de som ligger øverst i permen, intervjuer, og ansetter dem for 3 uker. Det er nok feil i mange tilfeller.... hvis jeg hadde trengt ansatt så er den siste person innom med CV den jeg har tenkt først på. CV-er sorteres ikke etter tid, om de sorteres så sorteres de etter inntrykket vedkommede fikk av deg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Joda, men dette er gjerne "ansiktsløse" kassa arbeidere på supermarkeder. Ledelsen bryr seg ikke så hardt om hvem som sitter der, bare noen gjør det. Og de skal ut om 3 uker uansett. Ved fast/deltidsansettelse har selvsagt CV mere å si. På den ene supern jeg var hos sa sjefen at det var egentlig ikke vits å legge inn noe søknad, for permen var tykk allerede. Endret 17. juni 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå