JKJK Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Refererer til denne posten: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=145076 Jeg og en kompis driver litt med dance/trance på fritida og har lagt ut en ny låt på http://dj-jk.iscool.net (Power Of Balance) er nok en gang intr. i kritikk på konstruktivt nivå. Vil denne gangen undrestreke at mastringa er noe så som så... da vi ikke har utstyr (og skills?) til dette enda. OBS: liker du ikke denne typen musikk og ikke er intr. i å PRØVE å komme med noe konstruktivt en gang, så ikke bry deg Denne gangen er stilen mer "Galaxee". Mange vil kanskje kalle det ripp-off, men det mener jeg blir litt feil. Vil gjerne takke alle som gadd å laste ned og høre forrige "utgivelse" og som samtidig klarte å komme med god kritikk! (konstruktiv). keep'em coming! Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Veldig bra remix har alle sangene deres, de er veldig bra, launch og irland er de beste syns jeg STÅ PÅ videre Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hmm lastet ned sangen for gøy, er ikke akkurat noen techno fan Høres jo ganske så proff ut egentlig, bra rytme med fart i. Synes dog at det mangler litt punch, men dette er vel kanskje masteringen? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Hmm lastet ned sangen for gøy, er ikke akkurat noen techno fan Høres jo ganske så proff ut egentlig, bra rytme med fart i. Synes dog at det mangler litt punch, men dette er vel kanskje masteringen? fare for det Samtidig har vi ikke akurat brukt så veldig lang tid på denne låta, så det er sikkert mye småbugs ect. Men man lærer så lenge man lever... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Her er meg igjen (ååhnei!! ) Ok.. here we go again. Synes sangen deres denne gangen var rett og slett tørr, eller DRY. Bass og kick var ganske tørt også. Synthene høres veldig preset-aktige ut. Likte de ikke.. Aciden var fett Altså jeg klarer ikke helt å forklare det jeg mener uten å rable ned tre sider, men jeg kan poste en LITEN preview av en remix jeg jobber med for Cosmic Gate. Har bare dradd ut noen deler rett fra sangen og fjernet vokalen (kan ikke bruke det i previews ) http://home.broadpark.no/~jmah/-DEMO-neoCo...ort_preview.mp3 Hør spesielt på 0:47 hvordan bassen og kicket skal sammarbeide om å gi kraft og synthen "forstyrrer" ikke bass/kick men har sin egen "gang". Håper dere forstår hva jeg mener. Er vanskelig å dømme en liten preview, men håper jeg kan gi dere litt mer råd. Alle andre må gjerne downloade previewen og si meg hva de synes Jeg håper dere NODA ikke tar meg for å være utrolig kritiker, jeg er bare dønn ærlig og håper jeg kan guide dere litt inni en god fremtid. Fått tid til Screamer-Hardstyle forumet ? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Du er inne på noe VeXx. Sangen er tørr, men noe med hensikt. På denne måten blir den mye "tyngre", noe som forsterker bruken av trioler. Men samtidig ble kanskje synthene noe VEL tørre. Det du legger ut her kan jo ikke samenlignes med det vi kommer med, men så har sans. du en GOD DEL MER erfaring og stasj? hva er det du bruker når du lager musikk? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Du er inne på noe VeXx. Sangen er tørr, men noe med hensikt. På denne måten blir den mye "tyngre", noe som forsterker bruken av trioler. Men samtidig ble kanskje synthene noe VEL tørre. Det du legger ut her kan jo ikke samenlignes med det vi kommer med, men så har sans. du en GOD DEL MER erfaring og stasj? hva er det du bruker når du lager musikk? Heh Altså for å si det sånn, erfaring er ikke poenget innenfor musikk. Dere vet like godt som meg at innenfor alle typer musikk så kan en HELT ny artist komme opp med noe som er ti ganger så bra som noe en veteran har gitt ut. Jeg synes dere er utrolig flinke og jeg merker at dere er inne på noe på hver sang jeg har hørt. Føler liksom som om det er bare "unfinished&unpolished". Det er alt. Hadde dere fått en riktig mastering på alt, tunet synthene, ReWira til Cubase (rewire er altså bare å koble sammen Reason og Cubase) og begynt med andre synther, VSTi og DXi. Oppsettet mitt : My wonderful PC (specs under) Echo Gina soundcard Samson Resolv 65A Active sound monitors Samson Resolv 120A Active sub Evolution MK-361C midi-synth Cubase SX FLStudio 4.1 Nord-Electro Lead 3 synth Access Virus VSTi Novation V-Station VSTi Z3TA3+ VSTi Synapse Junglist VSTi Synapse Hydra VSTi Novation K-Station patches for V-Station VSTi Ohmboyz Forza VST ++++ masse andre VST/DX effekter + 1000er av egne lagde Samples etc.. For pre-mastering bruker jeg Sonar XL / SoundForge 6. Resten av masteringen tar plateselskapet seg av. Den du hørte nå dro jeg rett ut av Cubase. Jeg ønsker dere lykke til videre Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 VeXx: er noen av disse VST plugin'ene freeware? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 VeXx: er noen av disse VST plugin'ene feeware? De er ikke det skjønner du, men du får demo av noen av de tror jeg.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 syns musikken deres var bra jeg! Av og til noe som mangler, andre som har påpekt det veldig bra. Syns det er kult med norske trance artister! Stå på! *liker mest dance-trance typen bare så du vet d* Lenke til kommentar
irneh Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 ok... Siden jeg ikke liker galaxee, så likte jeg ikke denne heller noe særlig... Syntes Launch var bedre, men synthen var for A. Moe... Hater A. Moe også... Liker bedre sånt som Mauro Picotto, Airbase, Trance [] Control, Gouryella, Flutlicht, Rank 1... kunne holdt på i evigheter... Som sagt, www.serious-sounds.net! Lær litt om mastering, hvordan lage en melodi... De har til og med et eget forum for Reason! Alle Fruity brukere burde se der også... Der lærte jeg alt! Lenke til kommentar
irneh Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hvis du vil fortsette med å være 'remixes' burde du laste ned en masse midi filer fra serious-sounds.net også... Har noen ganske bra der, ja! Lenke til kommentar
irneh Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Last opp musikken deres på www.mp3.com.au, eller en annen gratis plass, så slipper folk å laste sangen ned hver gang... Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Heisann! Jeg synes dere er på godt spor! Men da jeg i likhet med irneh ikke kan fordra A. Moe og heller ikke Galaxee, foretrekker jeg de tidligere melodiene deres.. :-) Foretrekker også samme type trance-artister som irneh (lista mi ville sett NØYAKTIG likedan ut..) Liker musikken deres meget godt. Det er et STORT kompliment, da det kommer fra en Hard Rock/Metal fantast Lykke til videre! Keep up the good work! :nice: Endret 26. oktober 2003 av Daysleeper Lenke til kommentar
qwert Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Grei nok, men litt kjedelig ('flat') spør dere meg. Sangen dere har brukt har forøvrig egentlig lite med Guns'n Roses å gjøre. Den heter 'When Johnny Comes Marching Home Again', og er sansynligvis et av de mest kjente musikalske temaene i amerikansk historie. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 FLStudio 4.1 4'ern er Rett å slett snål å bruke 3.5.6 er digg Lenke til kommentar
irneh Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 FLStudio 4.1 4'ern er Rett å slett snål å bruke 3.5.6 er digg 4'ern er MYE bedre enn 3.56... Flere kanaler til effekter og alt mulig... Har enda ikke rukket å gå igjennom alt enda *grin* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå