Gå til innhold

jeg har ødelagt nettverksporten min... hva skal jeg gjøre?

schloemi

Anbefalte innlegg

i all hast skulle jeg løpe forbi pc'en som stod med internetkabelen koblet til og ble hengende fast i kabelen slik at jeg røska den ut og samtid brakk ut de to små plastikdelene som skal holde kabelen inne :evil: ... forsåvidt var jeg heldig at jeg ikke dro ned hele pc'en da :) men allikevel er det irriterende å måtte lirke fast kabelen med en halv fyrstikk...

går det an å bytte ut rj-45 kontakten eller er det noen som har noen andre løsninger?

det er en ecs g-551 forresten...

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det selve pluggen i ledningen eller er kontakten i din bærbare pc som er ødelagt?

Ledningen er jo enkel å bytte ut, eventuelt bytte pluggen (krever vel og merke korrekt tang).

Viss det er kontakten på den bærbare så kan jo det være litt værre. Må vel inn på verksted, som ikke blir en garantisak (om du ikke er svært svært heldig og litt uærlig). Da har du etter min mening to billigere alternativer, skaffe deg et nettverkskort til PCMCIA-sloten (link her) eller skaffe deg et wlan-access point (link her). Antar her at din bærbare har innebygget wlan, slik som jeg leste om ECS modellen din på en annen site. Jeg hadde valgt det siste, altså wlan, selv om det hadde kostet litt mer.

PS. Du jo også skaffe en baseenhet med innbygget ruter, men jeg vet jo ikke om det er sdsl/adsl som du benytter eller ikke. Link er iallefall her. Den første vil fungere f.eks. i et bedriftsnettverk. Husk isåfall å slå på krypteringen, og spør eventuelt it-avdelingen om klarsignal.

Lenke til kommentar

heisann... takk for tipsene.. har vurdert å kjøpe aksesspunkt før og... men jeg fikk fikset porten.. det var bare de to små plastikkdelene som holdt kabelen inne som var ødelagd... så nå har jeg klistret litt skumgummi på innsiden av porten og det holder ledningnen inne :woot:

Lenke til kommentar
heisann... takk for tipsene.. har vurdert å kjøpe aksesspunkt før og... men jeg fikk fikset porten.. det var bare de to små plastikkdelene som holdt kabelen inne som var ødelagd... så nå har jeg klistret litt skumgummi på innsiden av porten og det holder ledningnen inne :woot:

Morsomt å se dette siden nøyaktig det samme har skjedd meg.. med samme pc'en! Har prøvd meg litt fram med superlim med lite hell. Har ikke spesielt lyst til å kjøpe meg et pcmcia nettverkskort når jeg har det innebygd. Har snakket med Multicom og de sier at de ikke reparerer disse pc'ene men bare bytter hele basen (tar av skjerm og bytter resten). Det kommer derfor på ca 10 000.... :evil:

Utrolig irriterende. Kan du forklare litt nærmere hvordan du brukte skumgummi løsningen din?

Lenke til kommentar

jeg brukte en sånn skumgummi greie som fulgte med en cd boks... dvs med teip eller lim på den ene siden og skumgummi på den andre siden... så bare klippet jeg av en liten del og limte det på innsiden (på siden) av selve porten.... pga skumgummien som blir sammenpresset holder porten seg inne...

det du evt. også kan bruke er sånn filt som man har under stoler for at de ikke skal lage striper....

håper det ble sånn halvveis klart...

kan ta bilde av det hvis du er keen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...