Gå til innhold

Ny SSD, spørsmål om de forskjellige "kit"

Anbefalte innlegg

God Dag. Sitter i dag med en stasjonær maskin med 3 vanlige 3,5" disker i pcen, så tenkte å gå til innkjøp av en SSD på rundt 250GB.

Den jeg ser for meg å kjøpe er denne:
https://prisguiden.no/produkt/samsung-ssd-840-evo-250gb-laptop-kit-180507

Det jeg lurer litt på her, er hvorfor den heter laptop-kit? Altså, regner ikke med det er noe problem å kjøpe denne til en stasjonær heller?

Eller vil det være bedre å gå for denne?
https://prisguiden.no/produkt/samsung-ssd-840-evo-250gb-basic-169002

Den er vel så og si identisk, bare at den heter basic og er noen kroner billigere.

Takk på forhånd,
Sindre D.L

Endret av sindredl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laptop kommer vel i motsetning til Desktop-kit uten SATA-kabel og 3.5" bracket.

SATA-kabel har jeg flere av, så da er det vel ikke noe i veien å gå for den "basic" som jeg linker til nederst? Ser de har den på expert og elkjøp osv også, så slipper å bestille den.

Er vel forøvrig denne jeg snakker om da "basic-kit"

https://www.komplett.no/samsung-ssd-840-evo-250gb-bk-oem/791618

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

SATA-kabel har jeg flere av, så da er det vel ikke noe i veien å gå for den "basic" som jeg linker til nederst? Ser de har den på expert og elkjøp osv også, så slipper å bestille den.

Ikke noe problem det nei, men ettersom SSD er 2.5" så trenger du 2.5" til 3.5"-bracket for at den ikke skal ligge løst, noe du får kjøpt separat, eller som kommer inkludert i desktop-kit.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem det nei, men ettersom SSD er 2.5" så trenger du 2.5" til 3.5"-bracket for at den ikke skal ligge løst, noe du får kjøpt separat, eller som kommer inkludert i desktop-kit.

Skjønner... Det er vel sikkert noe de har de fleste steder de selger ssd disker vel, koster vel ikke all verden vil jeg tro.

Takk for hjelpen forresten!

Lenke til kommentar

Tape eller gummistrikk funker.

Lenke til kommentar

Jeg har teipet 4 SSD sammen og "limt" dem fast med dobbelsidig tape på baksiden av D5 pumpa mi. Du kan stå i en trampoline å hoppe med de drevene hvis du vil. Så brankett er absolutt ikke nødvendig. :)

3:40 inn

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Er det en slik en jeg burde kjøpe med?

https://www.komplett.no/oem-ssd-25-to-35-bracket-sata/575736

Komplett er utsoglt for desktop-kit atm, så kjøper bare basic kit, kan slenge med den jeg linka over der.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Noen kabinett har også satt av plass til en SSD og trenger ikke en brakett, du kan jo se etter det først.

(Og hvis maskinen bare står stille under et bord har det veldig lite å si om du legger SSDen løst i bunnen av kabinettet ... det er det jeg har gjort.)

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...