sindredl Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) God Dag. Sitter i dag med en stasjonær maskin med 3 vanlige 3,5" disker i pcen, så tenkte å gå til innkjøp av en SSD på rundt 250GB.Den jeg ser for meg å kjøpe er denne:https://prisguiden.no/produkt/samsung-ssd-840-evo-250gb-laptop-kit-180507Det jeg lurer litt på her, er hvorfor den heter laptop-kit? Altså, regner ikke med det er noe problem å kjøpe denne til en stasjonær heller?Eller vil det være bedre å gå for denne?https://prisguiden.no/produkt/samsung-ssd-840-evo-250gb-basic-169002Den er vel så og si identisk, bare at den heter basic og er noen kroner billigere.Takk på forhånd,Sindre D.L Endret 17. juni 2014 av sindredl Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Laptop kommer vel i motsetning til Desktop-kit uten SATA-kabel og 3.5" bracket. 1 Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Laptop kommer vel i motsetning til Desktop-kit uten SATA-kabel og 3.5" bracket. SATA-kabel har jeg flere av, så da er det vel ikke noe i veien å gå for den "basic" som jeg linker til nederst? Ser de har den på expert og elkjøp osv også, så slipper å bestille den. Er vel forøvrig denne jeg snakker om da "basic-kit" https://www.komplett.no/samsung-ssd-840-evo-250gb-bk-oem/791618 Endret 17. juni 2014 av sindredl Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Laptop kommer vel i motsetning til Desktop-kit uten SATA-kabel og 3.5" bracket. SATA-kabel har jeg flere av, så da er det vel ikke noe i veien å gå for den "basic" som jeg linker til nederst? Ser de har den på expert og elkjøp osv også, så slipper å bestille den. Ikke noe problem det nei, men ettersom SSD er 2.5" så trenger du 2.5" til 3.5"-bracket for at den ikke skal ligge løst, noe du får kjøpt separat, eller som kommer inkludert i desktop-kit. Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Laptop kommer vel i motsetning til Desktop-kit uten SATA-kabel og 3.5" bracket. SATA-kabel har jeg flere av, så da er det vel ikke noe i veien å gå for den "basic" som jeg linker til nederst? Ser de har den på expert og elkjøp osv også, så slipper å bestille den. Ikke noe problem det nei, men ettersom SSD er 2.5" så trenger du 2.5" til 3.5"-bracket for at den ikke skal ligge løst, noe du får kjøpt separat, eller som kommer inkludert i desktop-kit. Skjønner... Det er vel sikkert noe de har de fleste steder de selger ssd disker vel, koster vel ikke all verden vil jeg tro. Takk for hjelpen forresten! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Laptop kommer vel i motsetning til Desktop-kit uten SATA-kabel og 3.5" bracket. SATA-kabel har jeg flere av, så da er det vel ikke noe i veien å gå for den "basic" som jeg linker til nederst? Ser de har den på expert og elkjøp osv også, så slipper å bestille den. Ikke noe problem det nei, men ettersom SSD er 2.5" så trenger du 2.5" til 3.5"-bracket for at den ikke skal ligge løst, noe du får kjøpt separat, eller som kommer inkludert i desktop-kit. Tape eller gummistrikk funker. Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Tape eller gummistrikk funker. Hørtes ikke ut som en god permanent løsning Endret 17. juni 2014 av sindredl Lenke til kommentar
mund Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 dobbeltsidig teip eller puter egner seg godt til permanent løsning. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Jeg har teipet 4 SSD sammen og "limt" dem fast med dobbelsidig tape på baksiden av D5 pumpa mi. Du kan stå i en trampoline å hoppe med de drevene hvis du vil. Så brankett er absolutt ikke nødvendig. 3:40 inn Endret 17. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) SATA-kabel har jeg flere av, så da er det vel ikke noe i veien å gå for den "basic" som jeg linker til nederst? Ser de har den på expert og elkjøp osv også, så slipper å bestille den. Ikke noe problem det nei, men ettersom SSD er 2.5" så trenger du 2.5" til 3.5"-bracket for at den ikke skal ligge løst, noe du får kjøpt separat, eller som kommer inkludert i desktop-kit. Er det en slik en jeg burde kjøpe med? https://www.komplett.no/oem-ssd-25-to-35-bracket-sata/575736 Komplett er utsoglt for desktop-kit atm, så kjøper bare basic kit, kan slenge med den jeg linka over der. Endret 18. juni 2014 av sindredl Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Kjøpte nettopp en slik til en jobb http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/oppgraderingspakker/harddisk--kloningskit/kingston-ssdinstallationkitevo250gb/194159.7958/ Da fulgte det med branketten du etterlyser. Det følger også med et lite 2,5" HDD/SSD kabinett (til USB). Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Noen kabinett har også satt av plass til en SSD og trenger ikke en brakett, du kan jo se etter det først. (Og hvis maskinen bare står stille under et bord har det veldig lite å si om du legger SSDen løst i bunnen av kabinettet ... det er det jeg har gjort.) Endret 18. juni 2014 av Djn Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Slik har jeg ssdene mine: Endret 18. juni 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå