seda Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Hei, jeg har nettopp byttet CPU kjøler og har i den forbindelse hatt ut alle komponenter fra kabinettet og blåst det reint med trykkluft. CPU kjøler montert og alt satt på plass igjen. Jeg booter opp og alle vifter starter og går, men jeg får et pip fra cmos og skjermen viser kun "ikke signal" bilde. Jeg har ikke satt inn noen nye kort, men jeg har byttet plass på skjermkortet fra øverste til nederste slot. Har forøvrig dette hovedkortet. Alt ble plassert på anistatiske poser da jeg demonterte maskinen. Jeg har sjekket alle kabler, men alt sitter som det skal. Noen gode forslag på hva jeg burde sjekke for å få bilde? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Tja. Er det noe synlig liv i skjermkortet ditt (lysdiode, vifter)? Sitter det riktig i PCI-E-sloten? Edit: Never mind, jeg blingsa. Det var 1156 og ikke 1155-socket, så da har du vel ikke integrert grafikk. Hvis det ikke er noe liv i skjermkortet så ville jeg prøvd å flytte skjermkortet tilbake til der det stod opprinnelig. Endret 17. juni 2014 av Sutekh Lenke til kommentar
seda Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Det fikset seg nå. Jeg tok ut ram brikkene og satte dem inn igjen, samt batteriet til cmos... på en eller annen magisk måte virket skjermkortet etter dette og alt er nå i skjønneste orden! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Vil tro det var det å plukke ut bios-batteriet som gjorde susen. Kan godt være at biosen ble litt forvirret når skjermkortet ikke var der den forventet å finne det. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Husk å inn å kikke over/endre BIOS nå da Den er jo resatt ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå