Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hvordan løsne limt toalett fra fliser?

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver å skal løsne ett toalett som er limt på flisene. Har mistet en WC-blokk oppi, så det er rimelig tett.

Har tømt det helt for vann, og brukt en tapetkniv etter beste evne mellom toalettet og flisene. Kommer ikke helt igjennom med kniven over alt, men alikevell sitter det fortsatt som støpt.

Hva er beste måte for å få løsnet toalettet? Er det festet på andre måter enn kun limen/silikonen rundt? Skruehullene er tomme, kun plugget med plastikkplugg.

Hjelp? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville skåret rundt helt til jeg skjønner det ikke kan være noe mer lim den sitter i. Er den limt og ikke brukt silikon? Så fall kan den minste limflik sitte godt. Prøv å vri dassen rundt. Da kan du bruke en del krefter uten av det er så stor fare for at flisene sprekker. Værre å vippe den opp med kraft. Rykk og napp and show your power B)

Lenke til kommentar

Vel, det er silikon. Er nettopp dette med at flisene sprekker jeg er redd for, er det stor sjangse for det når jeg tar i med alle hestekreftene mine?

Skal prøve å skjære med ståltråd å vri dassen, bare dumt den står så trangt.

Edit:

Det kom til slutt til ett punkt der enten jeg eller toalettet måtte gi tapt. Heldigvis er jeg både tøffere og sterkere enn en dum dass, så jeg vant. Men fy faen som det satt!

WC-blokken satt forresten i overgangen mellom toalett og avløp. Godt kilt. Takk for tipset om å vri dassen, tror det var det som gjorde susen!

Endret av El Matador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...