Gå til innhold

WD og Nforce ultra = Ikke bra?

able

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en ny pc som ikke vil fungere noe særlig. veldig ustabil. Hovedkortet er et dfi lanparty nforce ultra2. Hd jeg bruker er western digital. Jeg har hørt snakk om at disse ikke går godt sammen. stemmer dette? er det noen andre som har hatt problemer med WD og nforce ultra HK?

Maskinen starter plutselig på nytt når jeg prøver å kjøre spill å andre litt krevende ting. Kan det kanskje være rammen det ewr noe feil med? Trodde først at det var skjermkortet, men d et har jeg satt inn i min gamle (733 Mhz) pc å der fungere det helt fint selv om grafikken ikke akkkurat er like bra :-)

Kan jeg utelukke at det er noe feil med skjermklortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nope, det er ikke høy temperatur. Pcn står på et kjølig og kaldt rom så det kan det umulig være så vidt jeg vet.

Kan være for varmt selv om det står i et kjølig rom da.. Kan hende kjøler på CPU ikke sitter skikkelig f.eks. Eller kanskje du ikke har på goop?

Lenke til kommentar

Virker ut som at strømtilførselen er litt dårlig. Du trenger nok en bedre PSU. En enermax 350watter holder nok. koster 700kr ca. Men en ting: jeg har problemer med enermax + enermax vifter på et nforce2 kort. Dvs, de kan ikke være på samme molex kontakt som harddiskene, da klikker de litt :). Men har du ikke enermax vifter så fungerer det knallbra. Eller om du tar viftene på egen molex kontakt ifra diskene.

Lenke til kommentar

Har hørt mye om at nforce2 og WD ikke går sammen.

Har selv erfaring etter a7n8x'en min ødela 3x wd800jb-disker. Bruker nå seagate, det går kjempefint.

En kamerat fikk nettopp samme problemet, denne helgen.... :(

Til arve87:

Ta sikkerhetskopi hvis du hører hd'en lager rare lyder.

Lenke til kommentar

JIPPI!!! Jeg fikk ordna det. (håper jeg) Det virker veldig stabilt for øyeblikket hvertfall. Hva var da problemet? Ikke harddiskene, og ikke PSU. Den ene RAM plassen på HK må ha blitt ødelagt for når jeg bytta plass på Rammen fungerte alt aldeles strålende! :-D

Lenke til kommentar
Har hørt mye om at nforce2 og WD ikke går sammen.

Har selv erfaring etter a7n8x'en min ødela 3x wd800jb-disker. Bruker nå seagate, det går kjempefint.

En kamerat fikk nettopp samme problemet, denne helgen.... :(

Til arve87:

Ta sikkerhetskopi hvis du hører hd'en lager rare lyder.

Spør du meg, så høres det ut som om det er noe annet galt enn hovedkortet hos deg...

Skal litt til for et hovedkort å ødelegge 3 WD disker, særlig når du putter i en Seagate og den blir ikke ødelagt..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...