able Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Heisann. Jeg har en ny pc som ikke vil fungere noe særlig. veldig ustabil. Hovedkortet er et dfi lanparty nforce ultra2. Hd jeg bruker er western digital. Jeg har hørt snakk om at disse ikke går godt sammen. stemmer dette? er det noen andre som har hatt problemer med WD og nforce ultra HK? Maskinen starter plutselig på nytt når jeg prøver å kjøre spill å andre litt krevende ting. Kan det kanskje være rammen det ewr noe feil med? Trodde først at det var skjermkortet, men d et har jeg satt inn i min gamle (733 Mhz) pc å der fungere det helt fint selv om grafikken ikke akkkurat er like bra :-) Kan jeg utelukke at det er noe feil med skjermklortet? Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Sånne problemer har ofte vært for høy temperatur. Jeg har ikke hørt noe om at de går dårlig sammen. Lenke til kommentar
able Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Nope, det er ikke høy temperatur. Pcn står på et kjølig og kaldt rom så det kan det umulig være så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Eg har nForce2 ultra, og WD disk, ingen problemer Lenke til kommentar
able Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Ok. Da skjønner jeg ikke hva det kan vær som e feil. Men jeg får vel bare fortsette med eliminasjonsmetoden :-) Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Nope, det er ikke høy temperatur. Pcn står på et kjølig og kaldt rom så det kan det umulig være så vidt jeg vet. Kan være for varmt selv om det står i et kjølig rom da.. Kan hende kjøler på CPU ikke sitter skikkelig f.eks. Eller kanskje du ikke har på goop? Lenke til kommentar
skorob Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Virker ut som at strømtilførselen er litt dårlig. Du trenger nok en bedre PSU. En enermax 350watter holder nok. koster 700kr ca. Men en ting: jeg har problemer med enermax + enermax vifter på et nforce2 kort. Dvs, de kan ikke være på samme molex kontakt som harddiskene, da klikker de litt . Men har du ikke enermax vifter så fungerer det knallbra. Eller om du tar viftene på egen molex kontakt ifra diskene. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Har hørt mye om at nforce2 og WD ikke går sammen. Har selv erfaring etter a7n8x'en min ødela 3x wd800jb-disker. Bruker nå seagate, det går kjempefint. En kamerat fikk nettopp samme problemet, denne helgen.... Til arve87: Ta sikkerhetskopi hvis du hører hd'en lager rare lyder. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Sitter her med nforce2 (Abit NF7-S 2.0) og WD-disk - ingen problemer her. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Tok 6mnd før den første disken min gikk konk, samme for kameraten min. De andre diskene gikk med en gangfør jeg fikk dem. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Aldri hørt om noe slikt. Satt i sammen mange maskiner med NF7+WD, alle knirker og går den dag i dag Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Da er er du vel heldigere enn meg... Lykke til! NB. Bare vær forsiktig hvis den begynner å lage rare lyder... Lenke til kommentar
able Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 JIPPI!!! Jeg fikk ordna det. (håper jeg) Det virker veldig stabilt for øyeblikket hvertfall. Hva var da problemet? Ikke harddiskene, og ikke PSU. Den ene RAM plassen på HK må ha blitt ødelagt for når jeg bytta plass på Rammen fungerte alt aldeles strålende! :-D Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Har hørt mye om at nforce2 og WD ikke går sammen.Har selv erfaring etter a7n8x'en min ødela 3x wd800jb-disker. Bruker nå seagate, det går kjempefint. En kamerat fikk nettopp samme problemet, denne helgen.... Til arve87: Ta sikkerhetskopi hvis du hører hd'en lager rare lyder. Spør du meg, så høres det ut som om det er noe annet galt enn hovedkortet hos deg... Skal litt til for et hovedkort å ødelegge 3 WD disker, særlig når du putter i en Seagate og den blir ikke ødelagt..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå