FrozenCircuit Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Hei alle sammen!Jeg lurte på hva start-lønnen er (i gjennomsnitt) som web-utvikler i PHP? Ingen utdanning innenfor utvikling. IKT-Servicefag på Videregående. Selvlært PHP kunnskap i de siste 5 årene. Skrevet mitt eget Content Management System (CMS) med Objekt-orientert programmering (OOP) i PHP. Bred Kunnskap om MySQL & MySQLi. Bred Kunnskap om XML & JSON. Bred kunnskap med JavaScript, HTML og CSS. Kunnskaper om Adobe produkter (Photoshop, Illustrator, etc...). Kunnskaper om Visual Basic, C# og ASP.Net. Svak kunnskap om Java Servlets. Takk for dine svar! / Alexander Johansen Endret 17. juni 2014 av FrozenCircuit Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Du er ikke fagutdannet, og det vil gi deg en generelt dårlig lønn. Du burde nok sikte på høyere utdanning, f.eks Informatikk/Datatek på NTNU eller UiO. Året etter videregående fikk jeg jobb i et reklamebyrå i hjembyen. Jeg er selvlært programmerer som kan PHP, HTML, Javascript, CSS osv. Da jeg fikk jobben hadde jeg rundt 10 års programmeringserfaring (siden slutten av barneskolen sånn cirka). Jeg hadde en startlønn på rundt 300 000 i året. Jeg studerer Informatikk på NTNU nå, og med en bachelor/master er startlønna på rundt 600 000 i året. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Jeg studerer Informatikk på NTNU nå, og med en bachelor/master er startlønna på rundt 600 000 i året. Nei, det er den ikke. Endret 21. juli 2014 av Horrorbyte 2 Lenke til kommentar
uGn Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Det spørs hva du ønsker å jobbe med, startlønn for webutvikler i ligger flere steder på rundt 350k opp mot 450k. Pleier å være større sjans for høyere lønn i større byer og arbeid med større arbeidspress/leveranser. Utdannelse er ikke noe must, men er mer for å komme seg inn på et intervju. Kan du heller vise til en github-konto med kode eller arbeid du har gjort er det en fordel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå