Bluebeans Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Går det an og ha flere underkategorier under spill?? Et counter strike forum hadde vært flott. Lenke til kommentar
TST Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Går det an og ha flere underkategorier under spill?? Ja, og det er jo nettopp det denne tråden handler om. Denne tråden dreier seg om hvordan spill-delen skal struktureres. Hvordan de andre søstersidene strukturerer sitt område er opp til dem. Dette er, igjen, Gamer.no-delen av forumet. Og som jeg skisserte i min første post kan vi ha totalt 3 nivåer. Ett av nivåene er kategorien "spill" i seg selv, så da er det 2 nivåer utover det. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ok, mitt forslag: * PC ** Rollespill/eventyr ** Action ** Sport (med racing, snowboardspill, osv.) ** Strategi ** Plattform ** Spilltilbehør * Xbox ** Rollespill/eventyr ** Action ** Sport (med racing, snowboardspill, osv.) ** Strategi ** Plattform ** Spilltilbehør * PlayStation 2 ** Rollespill/eventyr ** Action ** Sport (med racing, snowboardspill, osv.) ** Strategi ** Plattform ** Spilltilbehør * GameCube ** Rollespill/eventyr ** Action ** Sport (med racing, snowboardspill, osv.) ** Strategi ** Plattform ** Spilltilbehør * Annet ** Andre konsoller (GBA-, SNES-, NES-, DreamCast-, Amiga-, C64-spill, med mer) ** Spillutvikling ** Generell Diskusjon (Man må vel ha denne uansett, spesielt for bredere diskusjoner.) ** Nyhetsnotiser (Denne trengs kanskje ikke. Man kan muligens hive tråden/nyheten i en av de plattform- og sjangerspesifikke forumene.) * Spesifikke Spill (Like faktisk den. Er litt lei av Counter-Strike postene.) ** Counter Strike (Eller som nevnt: "Half-Life med modifikasjoner".) ** StarCraft ** Battlefield 1942 ** Warcraft III (Evt. flere eller færre) * Gamer.no ** Diskutér Artikler ** Kunngjøringer ** Tilbakemelding Lenke til kommentar
PT Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ok, mitt forslag:blablabla Ja. Det er slik vi vil ha det. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 <masse bra> Thumbs up for den! Slik vil jeg og ha det Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Tusen takk Blib og PT. :-) Jeg endret ikke, men jeg tror Plattform-spill utgjør en såpass liten andel av dagens spill at man heller skulle kalt den "Andre Sjangere", eller noe sånt. Det er i hvert fall lite diskusjon rundt slike spill her på forumet, tror jeg. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ble litt mye knot så sent på kvelden i går. *Generell -Generell Diskusjon -Spilltilbehør -Hjelp! *PC *Xbox *Playstation 2 *Gamecube *Håndholdt *Spillforum -Counter-Strike -Battlefield 1942 -Warcraft -Modifikasjoner -Klandiskusjon og rekruttering *Informasjon fra Gamer.no *Diskutér artikler (Gamer.no) *Nyhetsnotiser *Tilbakemeldinger Dette er vel et bedre forslag? Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Syns dere kun bør ha Generell, snakk om alt, NO SPAM Og sjanger lik Strategi, Skytespill osv... Mods (modifikasjoner) spill generelt.. (litt usikker på denne) og andre ting som dere evt ville hatt med! Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 we want custom titles! Lenke til kommentar
TST Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 we want custom titles! Kan du forklare hva du mener med det? Hvis du mener titlene under brukernavnet, så vet jeg ikke om Invisionboard støtter det. Det har uansett ingenting med strukturen å gjøre, og kan med fordel taes opp i tråden jeg linker til innledningsvis. Hvordan skal dere håndtere senere ønsker om forum for spesielle spill? Hva er kriteriene for at et spill får et eget forum? Det har vi ærlig talt ikke tenkt så mye på, men min umiddelbare personlige tankegang er at vi kan opprette egen spillkategorier etterhvert som behovet melder seg. Hva med "Hjelp" og "Nyheter"? Vil diskusjon av artikkler spres rundt slik at de diskuteres etter sjanger? Eller platform? Som nevnt var strukturen jeg fremla kun et eksempel, ikke et forslag. Kategoriene "hjelp" og "nyhetsnotiser" skal med. Som NIrD var inne på kan det være aktuelt å splitte opp "Hjelp" til noe lignende dette: * Hjelp ** Teknisk (Lagg, krasj etc.) ** In-game (Hvis du sitter fast etc.) Vil det ikke bli problemer med masse "feilposter" som egentlig ikke er feilposter hvis dere har f.eks en Rollespill del, og en spesielt til f.eks Morrowind? Det kan nok forekomme, men det er ikke noen direkte feilpost. Men naturligvis kan dette være et problem som gjør det litt uoversiktelig. Derfor vil jeg be folk om ikke ta helt av når de kommer med forslag her. Selv om vi får flere underkategorier betyr ikke de må utnyttes til det maksimale. For mange kategorier gjør forumet uoversiktelig. Jeg er blant annet litt skeptisk til et forum som først skal deles opp i plattform og deretter sjanger. Det burde holde med plattform. Og Pytagoras, den er fin den, men hvis du har noe som passer i to kategorier, hvor går det da? Da må man i såfall kunne dobbeltposte som jeg nevnte her. Jeg ser ingen grunn til at en _må_ kunne dobbeltposte. Hvis det passer i to kategorier skal det holde å poste i en av dem. Svar får du uansett. Men se forrige sitat/svar angående dette. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ingen anelse, men slik at du poster en post to steder. Så hvis en person leser den posten i den første kategorien, vil den eneten være lest eller ikke dukke opp i den andre. Du får kun 1 ny post i postcounten, men den finnes to steder. Trengs hvis vi skal ha poster som passer i to kategorier Dette er kryssposting. Multiposting er to eller flere separate tråder som ikke 'henger sammen'. Men som TST skriver, det er egentlig ingen vits. Er man usikker på hvor man skal poste, skriver man bare det en plass i innlegget. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Syntes et eget MMORPG/MMOG Forum kunne trengs:) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Syntes et eget MMORPG/MMOG Forum kunne trengs:) Faktisk. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 jeg synes det blir for mye sortering i den listen. det er greit å dele opp etter plattform, men også sjanger? det blir som å lage kategorier for spill med 11års, 15års og 18års aldersgrense siden jeg og sikkert mange andre spiller spill med alle slags aldersgrenser og spill i alle mulige slags sjangere. jeg liker godt å kunne gå rett innpå generell diskusjon og se ett rikt og variert utvalg med tråder om spill. det kunne vært artig med en kategori for retro gaming og kanskje en til for freeware spill som er gratis, tar liten plass og er nedlastbare. blant disse småspillene dukker det opp gullkorn iblant som elastomania og madness interactive som er absolutt verdt å spille selv om man går fort lei disse. det er flott dere endelig har begynt å skille driten fra hveten og lager en egen tråd for counterstrike. her ble det kritikk, plz ikke skyte meg? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 jeg likte det første forslaget, der starcraft var egen "gruppe", det var særdeles positivt gleder meg til nytt forum jeg tja, hvor mange starcraft poster har du sett på forumet i det siste? det er få som spiller dette nå lengre, mesteparten av fansen er gått videre til wc3, det er ikke behov for ett starcraftforum. Lenke til kommentar
TST Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 jeg likte det første forslaget, der starcraft var egen "gruppe", det var særdeles positivt gleder meg til nytt forum jeg tja, hvor mange starcraft poster har du sett på forumet i det siste? Nok en gang må jeg presisere at opplegget mitt innledningsvis var et eksempel, ikke et forslag. Lenke til kommentar
Jee Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg har fastisvaret: *Platform **XBOX **PS2 **GameCube **PC *Poppulære spill **Counter-Strike **Battle Field 1942 Og så har vi selvfølgelig resten av delene som er en selvfølge, eks spilltilbehør o.s.v Hater å lese om ps2 spill på konsol forumet, er bare ute etter XBOX. Det blir teit å dele opp spill i sjanger, jeg går etter alt på pc og xbox, noen spill passer ikke inn i noen av de nevnte sjangerene, og da blir det vanskelig å plasere det, og feilposting kan skje. Noen som er enig? Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ok, mitt forslag: * PC ** Rollespill/eventyr ** Action ** Sport (med racing, snowboardspill, osv.) ** Strategi ** Plattform ** Spilltilbehør * Xbox ** Rollespill/eventyr ** Action ** Sport (med racing, snowboardspill, osv.) ** Strategi ** Plattform ** Spilltilbehør * PlayStation 2 ** Rollespill/eventyr ** Action ** Sport (med racing, snowboardspill, osv.) ** Strategi ** Plattform ** Spilltilbehør * GameCube ** Rollespill/eventyr ** Action ** Sport (med racing, snowboardspill, osv.) ** Strategi ** Plattform ** Spilltilbehør * Annet ** Andre konsoller (GBA-, SNES-, NES-, DreamCast-, Amiga-, C64-spill, med mer) ** Spillutvikling ** Generell Diskusjon (Man må vel ha denne uansett, spesielt for bredere diskusjoner.) ** Nyhetsnotiser (Denne trengs kanskje ikke. Man kan muligens hive tråden/nyheten i en av de plattform- og sjangerspesifikke forumene.) * Spesifikke Spill (Like faktisk den. Er litt lei av Counter-Strike postene.) ** Counter Strike (Eller som nevnt: "Half-Life med modifikasjoner".) ** StarCraft ** Battlefield 1942 ** Warcraft III (Evt. flere eller færre) * Gamer.no ** Diskutér Artikler ** Kunngjøringer ** Tilbakemelding Likte dette forslaget, men hva om dere gjorde det slik: * Rollespill/eventyr **PC **Xbox **Playstation 2 **GameCube * Action **PC **Xbox **Playstation 2 **GameCube * Sport (med racing, snowboardspill, osv.) **PC **Xbox **Playstation 2 **GameCube * Strategi **PC **Xbox **Playstation 2 **GameCube * Plattform **PC **Xbox **Playstation 2 **GameCube * Spilltilbehør **PC **Xbox **Playstation 2 **GameCube Bare en tanke... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hovedkategori-inndeling med delkategorier (PC*, PS2* etc) er IMO bedre enn delkategorier med hovedkategorier (*PC, *PS2). Jeg synes sanoj_20s forslag er det beste til nå. Og angående egne fora for populære spill, så tror jeg ikke det er så klokt, bortsett fra Counter-Strike. Da hadde det vært fint hvis man kunne valgt det vekk i profilen sin. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hovedkategori-inndeling med delkategorier (PC*, PS2* etc) er IMO bedre enn delkategorier med hovedkategorier (*PC, *PS2). Definitivt. Sjangeren bør ikke komme først. Plattformen er det viktigste. Jeg synes sanoj_20s forslag er det beste til nå. I second that. Uhm, det har jeg forresten allerede gjort tror jeg Men en ting: Det er vel kanskje strengt tatt ikke nødvendig å dele alle konsollforumene opp i sjangre? Nå som jeg tenker over det er det ikke *så* mange poster som dukker opp i Konsollforumet at de trengs å deles opp i BÅDE konsollen OG sjangeren. På PC er det derimot flere spill og poster så der kan sjangerinndeling være en god ting. Og angående egne fora for populære spill, så tror jeg ikke det er så klokt, bortsett fra Counter-Strike. Da hadde det vært fint hvis man kunne valgt det vekk i profilen sin. Skjønner ikke. Hvis du ikke vil lese poster i Counter-Strike forumet er det vel bare til ikke å stikke innom forumet dets? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg