Gå til innhold

Ny forumstruktur på Gamer.no - hva vil dere ha?

Anbefalte innlegg

Det nye forumet er rett rundt hjørnet nå (mer om det her: http://forum.gamer.no/viewtopic.php?topic=157342). I den forbindelse vil vi ha mulighet til å endre på strukturen her på spill-delen om det er ønskelig. Vi tenkte å høre med brukerne hvordan dere kunne tenke dere at forum så ut på spilldelen i fremtiden. Slik det har vært til nå har vi med phpBB kun hatt mulighet til 2 nivåer (Eksempelvis: Spill -> Generell diskusjon) og strukturen vi har hatt er dere jo kjent med (http://forum.gamer.no). Med det nye forumet kan vi utvide til 3 nivåer.

Vi kunne tenke oss å opprette mange flere kategorier, og trekke relaterte emner sammen i ett nivå. Flere har blant annet ytret ønske om egne kategorier for de aller mest populære spillene. Kanskje dere ønsker at vi deler opp konsollforumet med underkategorier for Xbox, GameCube etc? Her er et eksempel for å forklare hva som er mulig. Dette er på ingen måte et forslag fra oss:

* Generell diskusjon

(alt som ikke passer i de andre kategoriene)

* Sjanger

** Rollespill

** Action

** Racing

** Plattform

* Plattform

** PC

** Xbox

** GameCube

** Håndhold

** PlayStation 2

* Spillforum

** Counter-Strike

** Battlefield 1942

** WarCraft

** StarCraft

* Tilbakemeldinger

Vi vil gjerne at dere trives her, og da er det naturlig å spørre dere hvordan dere helst vil at forumet skal se ut. Men vennligst kom med seriøse forslag, og hold en saklig tone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal dere håndtere senere ønsker om forum for spesielle spill? Hva er kriteriene for at et spill får et eget forum?

Hva med "Hjelp" og "Nyheter"? Vil diskusjon av artikkler spres rundt slik at de diskuteres etter sjanger? Eller platform?

Mvh.

S.

Lenke til kommentar

Vil det ikke bli problemer med masse "feilposter" som egentlig ikke er feilposter hvis dere har f.eks en Rollespill del, og en spesielt til f.eks Morrowind? Litt dårlig formulert dette her, men det kommer helt sikkert til å være tonnevis med folk som garantert kommer til å poste Morrowindtråder i Rollespill...

Hvis dere da ikke tenkte å gjøre det slik;

...

* Sjanger

** Rollespill

*** Morrowind

*** Neverwinter Nights

** Action

*** Half-Life 2

*** Doom III

** Racing

*** Colin McRae 4.0

*** Gran Turismo 4

** Plattform

*** Super Mario :p

...

?

Uansett; bra jobba med forumet hittil :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Kan ha det slik at når et stort spill er like rundt hjørnet som f.eks HL2, doom3 osv. kan det komme et eget forum til dette spillet.

da blir det ryddig og fint på de andre forumene.

man kan ha forum om teknisk hjelp til spill.

og et til hvis man sitter fast i spillet.

Lenke til kommentar
Vil det ikke bli problemer med masse "feilposter" som egentlig ikke er feilposter hvis dere har f.eks en Rollespill del, og en spesielt til f.eks Morrowind? Litt dårlig formulert dette her, men det kommer helt sikkert til å være tonnevis med folk som garantert kommer til å poste Morrowindtråder i Rollespill...

Hvis dere da ikke tenkte å gjøre det slik;

...

* Sjanger

** Rollespill

*** Morrowind

*** Neverwinter Nights

** Action

*** Half-Life 2

*** Doom III

** Racing

*** Colin McRae 4.0

*** Gran Turismo 4

** Plattform

*** Super Mario :p

...

?

Uansett; bra jobba med forumet hittil :)

det hadde blitt utrolig mye administrering etterhvert som folk vi ha nye spill lagt til lista...

sjanger basert ville jeg hatt...

Lenke til kommentar

Var det noe jeg ikke skjønte? Si at jeg skal spørre om rollespillet Morrowind til plattformen PC. Hvor skal jeg da poste?

Høres ellers bra ut. Under Plattform hadde det vært fint med et nytt forum kalt "Eldre", eller noe sånt, selv om jeg er usikker på hvor mye dette vil bli brukt. Et sted for Amiga-, Atari-, C64, (S)NES, DreamCast-spill, og lignende.

Lenke til kommentar

Det bør nok ikke være mulighet for å kunne dobbeltposte noe, med mindre Invisionboard støtter dette på samme måte som News.

Altså, hvis man vil spør et spørsmål om et rollespill til PC, poster en det da under PC eller rollespill? men hva med å først dele det opp i "Hardwaret" (PC/Xbox;GC osv) og SÅ ha en underkategori for sjangeren? I tillegg har dere andre kategorier sammen med hovedkategorien?

Skal sette det opp her så dere ser:

Forumet

* PC

** Action

** Rollespill

** Racing

** Plattform

** Diverse/Generelt/Annet

* Xbox

** Fighting

** Racing

** Strategi

** Action

* GameCube

** Fighting

** Racing

** Strategi

** Action

* PlayStation (1 og 2)

** Fighting

** Racing

** Strategi

** Action

* SPESIFIKKE spill

** Counter-Strike (Eventuelt "Half-Life med Mods".)

** Battlefield 1942 

** WarCraft 

** StarCraft

*Annet (N-Gage, PSP, SNES, Nintendo 64, GameBoy (Colour/Advanced) osv osv osv)

*Tilbakemeldinger til Gamer.no

(*Diverse/Generelt/Annet (Hvis det trengs..?))

NB: Ikke tenk på å lage: (Forum) - Konsoll - Xbox - Action. To klikk *bør* være nok for å komme dit en vil. 3 er i mine øyne for mye. (Altså (Forum) - Xbox - Action)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

en løsning hvor dere deler opp forumet hadde vært veldig positivt.

men da burde dere vel ha det slik at når du går inn på forumet så kan du velge hvilken plattform

pc

xbox

ps2

gamecube

osv

og innen disse har dere da de forskjellige sjangerne.

det å ha et eget forum for noen få utvalgte spill, vel, jeg har ingenting imot et eget cs forum slik at alt søppelet samles der, blir liksom lettere å samle det :yes:

er en god løsning, burde ikke være så vanskelig å avgjøre hvilke spill som burde ha egen forum avdeling.

burde vel være basert på hva som er mest populært innen online spill og mest populær innen å lage mod.

men istedenfor å f.eks kalle det counter-strike så burde det vel heller være et felles half life forum med underkategoriene cs, day of defeat osv.

selv om det er mange som spiller cs så er det også en god del som foretrekker andre mod`s.

Lenke til kommentar
Det bør nok ikke være mulighet for å kunne dobbeltposte noe, med mindre Invisionboard støtter dette på samme måte som News.

Altså, hvis man vil spør et spørsmål om et rollespill til PC, poster en det da under PC eller rollespill? men hva med å først dele det opp i "Hardwaret" (PC/Xbox;GC osv) og SÅ ha en underkategori for sjangeren? I tillegg har dere andre kategorier sammen med hovedkategorien?

Skal sette det opp her så dere ser:

Forumet

* PC

** Action

** Rollespill

** Racing

** Plattform

* Xbox

** Fighting

** Racing

** Strategi

** Action

* GameCube

** Fighting

** Racing

** Strategi

** Action

* PlayStation (1 og 2)

** Fighting

** Racing

** Strategi

** Action

* SPESIFIKKE spill

** Counter-Strike (Eventuelt "Half-Life med Mods".)

** Battlefield 1942 

** WarCraft 

** StarCraft

*Annet (N-Gage, PSP, SNES, Nintendo 64, GameBoy (Colour/Advanced) osv osv osv)

*Tilbakemeldinger til Gamer.no

(*Diverse/Generelt/Annet (Hvis det trengs..?))

NB: Ikke tenk på å lage: (Forum) - Konsoll - Xbox - Action. To klikk *bør* være nok for å komme dit en vil. 3 er i mine øyne for mye. (Altså (Forum) - Xbox - Action)

Øh....du har med strategi på alle konsollene, men IKKE på PC-delen. Hallo? Det er på PC-en strategispillene er overlegne.

Og hva er vitsen med spesifikke spill når du har kategorier for forskjellige spill under hver konsoll? Da forsvinner jo hele vitsen. De spesifikke spillene plasseres jo selvsagt under kategoriene....

Dessuten vil jeg gjerne føye til at dere godt kan bli strengere når det gjelder upassende prat om f.eks. Warez og piratkopiering. Jeg mener at etter en advarsel bør de som oppfører seg slik utestenges permanent fra forumet på Norges eneste seriøse spillside gamer.no :)

Lenke til kommentar
Dessuten vil jeg gjerne føye til at dere godt kan bli strengere når det gjelder upassende prat om f.eks. Warez og piratkopiering. Jeg mener at etter en advarsel bør de som oppfører seg slik utestenges permanent fra forumet på Norges eneste seriøse spillside gamer.no :)

Den type tilbakemelding tas i en annen tråd: http://forum.gamer.no/viewtopic.php?t=149470

Når det gjelder andre tilbakemelding som har kommet, så er de observert og det er mange interessante poenger, men jeg har ikke tid til å komme med mine svar akkurat nå.

Lenke til kommentar
Øh....du har med strategi på alle konsollene, men IKKE på PC-delen. Hallo? Det er på PC-en strategispillene er overlegne.

Heh, tippet at det ville komme noen av disse ja. Grunnen til at jeg ikke skrev ned dette var pga jeg ike GADD! Tentke nok at det ikke var vits i å ta med mer enn 4 forskjellige kateogorier for illustrere poenget mitt, og jeg skrev daa en for PC og en for Konsoll. Den for konsoll bare pastet jeg igjen under hver konsoll. Pga Fighting, som er mye mer populært på konsoll enn PC.

Men, det var altså bare et forslag til hvilke kateogorier som burde være der.

Og såvidt jeg har forstått så støtter invisionboard at man kan "lenke" til et og samme forum to steder? Altså at f. eks "WarCraft"-forumet kan ligge BÅDE under "Forum - SPESIFIKKE SPILL" *og* "Forum - PC - Strategi"?

Lenke til kommentar

Og såvidt jeg har forstått så støtter invisionboard at man kan "lenke" til et og samme forum to steder? Altså at f. eks "WarCraft"-forumet kan ligge BÅDE under "Forum - SPESIFIKKE SPILL" *og* "Forum - PC - Strategi"?

Jojo, men hvorfor ha kategorien "Spesifikke spill" når en allikevel kan finne disse spesifikke spillene innenfor f.eks. "Forum - PC - Strategi"? Da blir det jo unødvendig med sistnevnte. Smør på flesk ikke sant... :)

Lenke til kommentar

Ehm, hva mener du? Multiposting er da fullt mulig, om enn enda mer idiotisk på et forum enn på news.

Tenker du på kryssposting og follow-up-to?

Lenke til kommentar
Ehm, hva mener du? Multiposting er da fullt mulig, om enn enda mer idiotisk på et forum enn på news.

Ingen anelse, men slik at du poster en post to steder. Så hvis en person leser den posten i den første kategorien, vil den eneten være lest eller ikke dukke opp i den andre. Du får kun 1 ny post i postcounten, men den finnes to steder. Trengs hvis vi skal ha poster som passer i to kategorier

Og Pytagoras, den er fin den, men hvis du har noe som passer i to kategorier, hvor går det da? Da må man i såfall kunne dobbeltposte som jeg nevnte her, eller hva det nå heter :) Eller hva hvis det er post om Warcraft. Er det da "Warcraft", "Generell", "Hjelp", "Strategi" eller "PC"? :)

Lenke til kommentar

Ingen anelse, men slik at du poster en post to steder. Så hvis en person leser den posten i den første kategorien, vil den eneten være lest eller ikke dukke opp i den andre. Du får kun 1 ny post i postcounten, men den finnes to steder. Trengs hvis vi skal ha poster som passer i to kategorier

Og Pytagoras, den er fin den, men hvis du har noe som passer i to kategorier, hvor går det da? Da må man i såfall kunne dobbeltposte som jeg nevnte her, eller hva det nå heter :) Eller hva hvis det er post om Warcraft. Er det da "Warcraft", "Generell", "Hjelp", "Strategi" eller "PC"? :)

I "Generell diskusjon"passer den definitivt ikke og "PC" glemte jeg da jeg kopierte TSTs liste ;). Da står vi igjen med "Warcraft", "Hjelp" eller "Strategi".

For meg ville det jo være innlysende å plassere tråden i "Warcraft" da tråden omhandler Warcraft veldig spesifikt.

"Hjelp"-tråden tenkte jeg skulle gå utenom Spillforumet og hadde man et spørsmål eller to om strategi-spill generelt sett, ville jo "Strategi" være et ypperlig sted å begynne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...