Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke til nextgentel!! hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått oss Nextgentel ADSL. Vi har mottat modeme og alt tilbehør.

Vi er oppkoblet til sentralen i følge nextgentel.

Men det som er probleme er at vi ikke kommer på nett med nextgentel.

Jeg har koblet alt etter tegningen og når jeg skruer på modemet så lyser power og ethernet lysene. Men send og receve lyser ikke!!!!!!

Det som også er litt rart er at når nextgentel modemet er kobler til så virker ikke resten av telefonene i huset :o

Trenger hjelp, hva skal jeg gjøre?

Håper noen kan veilede meg gjennom dette problemet.

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm vi har et RJ-45 uttak i kjelleren der pc`n står. koblet adsl kabelen inn der og til modemet. har prøvd å koble splitteren i d rj 45 uttaket og, men ingenting virket da heller...

Hva slags uttak?

Nettverk eller ISDN?

Som andre har nevn skal splitteren inn før _inngående_ kabel på din ISDN-boks og så må du strekke en egen kabel mellom splitter og modem, det går _ikke _ via telefonstikkene i huset.

Lenke til kommentar

Vet at du har fått løsning på problemet ditt, men hvis andre lesere har samme problemet skyldes dette ofte at mange av splitterne som følger med er defekte. Vi fikk tilsendt 2 splittere av telenor, før vi kjøpte en på egenhånd og da funket det som pokker.

Vanskelig elektronikk det der med den splitteren tydligvis :lol:

Lenke til kommentar
Var litt stress ja, elendig ISDN installasjon av Tele(h)or.

Hva mener du med elendig?

Ledningene i koblingsboksene var altfor korte, måtte lage en MacGyver løsning for å få det til (beklager drapet av TP kabelen eirberen :-)). Noe av det viktigste vi lærer på skolen er jo å ha nok ekstra ledning i koblingsboksene i tilfelle fremtidig omkobling :grumpy:

Lenke til kommentar

Ja, endte det ikke med at det var DU som hadde tabbet deg ut?

Drittlei useriøs Telenor kritikk a la Telenor er bare dritt, det sier alle andre. Kjenner flere som mener det om NextGenTel, bla. annet en som fikk inkasso for 6 mnd han ikke hadde hatt ADSL, det var ikke installert. Men betalt, det ville de ha. :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...