eirberen Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Vi har nettopp fått oss Nextgentel ADSL. Vi har mottat modeme og alt tilbehør. Vi er oppkoblet til sentralen i følge nextgentel. Men det som er probleme er at vi ikke kommer på nett med nextgentel. Jeg har koblet alt etter tegningen og når jeg skruer på modemet så lyser power og ethernet lysene. Men send og receve lyser ikke!!!!!! Det som også er litt rart er at når nextgentel modemet er kobler til så virker ikke resten av telefonene i huset :o Trenger hjelp, hva skal jeg gjøre? Håper noen kan veilede meg gjennom dette problemet. Mvh Eirik Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Det som også er litt rart er at når nextgentel modemet er kobler til så virker ikke resten av telefonene i huset :o Da er det åpenbart feilkoblet i forhold til splitter, er det GDS eller montert av motør? Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Det er ikke montert av montør nei. PS! Vi har isdn i huset fra før. Vet ikke om det har noe å si... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Det er ikke montert av montør nei. PS! Vi har isdn i huset fra før. Vet ikke om det har noe å si... Hvordan har du koblet det da? Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 hmm vi har et RJ-45 uttak i kjelleren der pc`n står. koblet adsl kabelen inn der og til modemet. har prøvd å koble splitteren i d rj 45 uttaket og, men ingenting virket da heller... Lenke til kommentar
smoke Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hadde noe av det samme problemet før. Hadde satt i netverskablen in i ISDN kortet da klikka al isdn i huset. skjekk koblingene kansje det er noe av det samme problemet! Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har ikke isdn kort i pc`n, så det kan ikke være det hehe Lenke til kommentar
leffa Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 splittern skal være koblet mellom inntaks punktet i huset og isdn boksa. å ut frå line/phone på splittern skal kabelen gå innigjen på isdn boksa. Lenke til kommentar
leffa Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 splittern skal være koblet mellom inntaks punktet i huset og isdn boksa. å ut frå line/phone på splittern skal kabelen gå innigjen på isdn boksa. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hmm det kan vel ikke være aktivering av modemet ? Det måtte jeg første gangen. http://aktivering.nextgentel.no Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 hmm vi har et RJ-45 uttak i kjelleren der pc`n står. koblet adsl kabelen inn der og til modemet. har prøvd å koble splitteren i d rj 45 uttaket og, men ingenting virket da heller... Hva slags uttak? Nettverk eller ISDN? Som andre har nevn skal splitteren inn før _inngående_ kabel på din ISDN-boks og så må du strekke en egen kabel mellom splitter og modem, det går _ikke _ via telefonstikkene i huset. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Alle må aktivere tror jeg, ville vært snodig om folka på NGT ikke har nevnt det Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hmm det kan vel ikke være aktivering av modemet ?Det måtte jeg første gangen. http://aktivering.nextgentel.no Telefonen hans virker ikke når han kobler på , da har han koblet feil eller fått en deffekt spiltter . Splitteren skal kobles på før ISDN boxen . Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Fikk en jeg kjenner til å koble det :=) Var ganske slit. motte inn i veggen å koble masse ledninger hehe. Men nå er jeg fornøyd. Endelig raskt internett :D Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Var litt stress ja, elendig ISDN installasjon av Tele(h)or. Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Vet at du har fått løsning på problemet ditt, men hvis andre lesere har samme problemet skyldes dette ofte at mange av splitterne som følger med er defekte. Vi fikk tilsendt 2 splittere av telenor, før vi kjøpte en på egenhånd og da funket det som pokker. Vanskelig elektronikk det der med den splitteren tydligvis Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 tele(h)or bruker sikkert billigeste type. Fatter ikke at folk går på triksene til tele(h)or... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Var litt stress ja, elendig ISDN installasjon av Tele(h)or. Hva mener du med elendig? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Var litt stress ja, elendig ISDN installasjon av Tele(h)or. Hva mener du med elendig? Ledningene i koblingsboksene var altfor korte, måtte lage en MacGyver løsning for å få det til (beklager drapet av TP kabelen eirberen :-)). Noe av det viktigste vi lærer på skolen er jo å ha nok ekstra ledning i koblingsboksene i tilfelle fremtidig omkobling Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Ja, endte det ikke med at det var DU som hadde tabbet deg ut? Drittlei useriøs Telenor kritikk a la Telenor er bare dritt, det sier alle andre. Kjenner flere som mener det om NextGenTel, bla. annet en som fikk inkasso for 6 mnd han ikke hadde hatt ADSL, det var ikke installert. Men betalt, det ville de ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå