Knut S Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 en pjusket rødstrupe Trodde først det vasr en unge pga den var så pjuskete, men da hadde den neppe bært med seg maten på den måten. Så kom til at det måtte være en sliten mamma Her hadde jeg kraftig motlys, prøvde derfor å bruke blitz for å se hvordan det gikk. Se bildet Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Lekkert av Rødstrupa:) Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding Jan Erik Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Litt vel hard beskjæring som nok må ta skylda både for tap av skarphet og støyen i bildet. Ofte kan det lønne seg å beholde litt mindre fugl for det går ei grense hvor mye som kan croppes før bildet sprekker som man sier. Her ville jeg sett litt mer luft foran rødstrupa og da hadde antagelig skarpheten vært bedre også. Jeg har jo gått i beskjæringsfella en del ganger sjøl. Roar Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Litt vel hard beskjæring som nok må ta skylda både for tap av skarphet og støyen i bildet. Ofte kan det lønne seg å beholde litt mindre fugl for det går ei grense hvor mye som kan croppes før bildet sprekker som man sier. Her ville jeg sett litt mer luft foran rødstrupa og da hadde antagelig skarpheten vært bedre også. Jeg har jo gått i beskjæringsfella en del ganger sjøl. Roar takk for tilbakemelding Roar. Faktisk så ble ikke dette så mye beskjært som andre jeg har beskjært. Kom ganske tett innpå, men tror noe av problemet var lysforholdene. Han satt inne i garasjen hvor det var mørkt men han satt på toppen så sterkt sollys kom bakfra fuglen. Prøvde å motvirke det skarpe motlyset og den mrke plassen foran fuglen med å bruke blitz. Var nok ikke helt heldig med den tror jeg. prøvde uten blitz man da så du nesten ikke noe fugl bare litt vage konturer men beskjæring er jeg nok litt villmann på til vanlig dessverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg