Vegi Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvordan kan jeg restarte eller skru av en pc som står koblet opp i et lan? Jeg er ADMIN. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Vet ikke om du mener uten noe slags programvare, men der er jeg ikke sikker, men du kan bruke et program som heter Real VNC, det må legges inn på begge PC'ene og fungerer som en remote desktop. http://www.realvnc.com/ Lenke til kommentar
Jaue|K|ng Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Dra ut kontakten Eller fjernstyre pcene med Remote desktop, hvis du har login til pcene! Lenke til kommentar
Calm Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvis maskinen du vil restarte kjører Windows XP kan du koble til den via RDP og få opp desktop'en "remotely" og skru av gjennom Start --> Shut Down. Hvilket OS er det snakk om? Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 radmin har full mulighet for styring/restart/shutdown Lenke til kommentar
Calm Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Vet ikke om du mener uten noe slags programvare, men der er jeg ikke sikker, men du kan bruke et program som heter Real VNC, det må legges inn på begge PC'ene og fungerer som en remote desktop.http://www.realvnc.com/ Har både RealVNC og Remote Administrator lagt inn på denne maskinen, og hvis du skal bruke 3. parts programvare til dette vil jeg anbefale deg Remote Administrator. Den eneste grunnen til at jeg har lagt inn VNC er at man kan koblet til via en hvilken som helst internetbrowser med Javastøtte så trenger man ikke installere klientsoftware på maskinen en gang! ganske fiffi ja Men Radmin er MYE raskere og krever etter min erfaring mindre båndbredde... I tillegg så har du et eget interface for å slå av/restarte/logge av "server" maskinen. Lenke til kommentar
avo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvordan kan jeg restarte eller skru av en pc som står koblet opp i et lan?Jeg er ADMIN. Tja, du har jo en kommando som heter shutdown Bruk shutdown -m computernavn Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå