Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tull med RASPPPoE på Windows 2K Adv. Server

Anbefalte innlegg

Jeg skulle installere en ny maskin som skulle fungere som NAT (vha. Internet Connection Sharing). Tenkte jeg skulle slå skikkelig på stortromma og installere Windows 2000 Advanced Server og få meg et domene, DNS, WINS og hele pakken.. Alt ser ut til å fungere bra bortsett fra en liten ting: RASPPPoE vil ikke lage Dialup Adapteren... Hvis jeg trykker på "Query Service blabl" (Husker ikke nøyaktig hva som stod), så finner programmet tjenesten fra Telenor, men ikke sjangs om den skulle installere den Dialup Adapteren...

Noen som har noen tips? Funker ikke RASPPPoE med Windows 2000 Adv. Server?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... Ja, jeg har restartet mange ganger. Og reinstallert RASPPPoE...

Men det som er så pussig, er at jeg har gjort det knirkefritt hos alle som jeg kjenner som har Telenor ADSL, også flere ganger hjemme hos meg selv. Jeg har gjort det på alt fra Windows 98, til Windows 2000 og XP. Men dette er første gang jeg skal gjøre det på en maskin som kjører Windows 2000 Advanced Server og med et domene og DNS og WINS.

Og det merkeligste av alt, når jeg trykker på "Create..." så jobber den i noen sekunder, og så slutter den, og ingenting har skjedd. Jeg får vel krype til korset og sende en mail til han som har laget driveren... Eller prøve med den søppel-cd'en som fulgte med ADSL'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...