Gå til innhold

Asus A7N8X temperatur

Anbefalte innlegg

Jeg har en Barton 2500+ kjølt med Iglo Silent Breeze. Jeg fjernet goopen, og satt på AS3.

CPUen var først kjørt på 100 mhz fsb da var tempen på 55c

Men den skal jo kjøre på 166, så jeg prøvde det, da gikk tempen opp til 70, fikk litt sjokk og skrudde av PCen.

Måler A7N8X temperaturen riktig på bios? Hva kan jeg gjøre?

[Edit] Har posten blitt flyttet, eller postet jeg den for tidlig på dagen? Jeg postet vel ikke den her på Annet om hardware? Vel, hvis en moderator leser dette hadde det vært snilt om han kunne flytte denne tråden i riktig kategori for meg. Passer vel bedre i Hovedkort-kategorien.[/Edit]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den støtter nok det som står på pakningen unwill.

tror du kanskje har tatt på for mye kjølepasta, eller så er kjøleren litt skeivt på.

har du kjent på kjøleren om den er varm?

du kan sjekke om at du kjørere riktig V core, at den ikke er for høy.

hvis kjøleren din ikke er varm i det hele tatt så er det sannsynelig at den ikke får kontakt med cpu, er den glovarm,så vet jeg ikke mer :wink:

Lenke til kommentar

Hmm... nå er jeg litt forvirret her.

På Bios etter at jeg har kjørt Windows en stund og hoppet ut står det over 70 grader!!! Det er jo alotfor varmt.

Men på Asus probe står det bare 45 grader idle, og 51 grader load.

Hvem skal jeg stole på?

Lenke til kommentar

Hei har samme kjøleren (GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II) på XP2500+ på et Asus A7N8X-VM kort og har Idle temp på 38 grader og load temp på 48 grader.

Ved første installasjon fikk jeg samme problemet som du har, og det skyldes at kjøleren er kranglete å montere. Den har for bred "forhøyning" på undersiden, slik at denne lett kan hvile mot forhøyningen øverst på sokkelen, og resultatet er at kjøleren ikke får skikkelig kontakt med CPU.

Demonter kjøleren legg på ny pasta, og pass på at du monterer kjøleren så lang ned som mulig, dvs mot den siden som du monterer festeklipset på først.

Tipper dette vil fikse problemet ditt :-) Denne kjøleren er bra når den er montert riktig.

Lenke til kommentar

Jeg demonterte alt og satt de sammen igjen, denne gangen prøvde jeg å snu kjøleribben 180 grader... det hjalp! Nå er load temp på 50 og idletemp nede på 40.

Et software kan vel egentlig ikke "måle" temperatur, det må jo være scensorene som måler det, så uansett hva jeg bruker burde de jo gi samme temp...

Atrof: Har prøvd aida, de er enig med Asus Probe. Men Aida har en tilleggsinfo, hva er CPU diode? Den er på 60 grader...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...