Merlin Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 hei jeg har et stort problem, hele kabinettet eller prosseoren bråker veldig mye og det er kjempe plagsomt. Når jeg slo den av i går var det ikke noe problem men da jeg slo den på i dag bråket den som en motorsag! Kan noen være så snill å hjelpe meg, hva er problemet! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Er du sikker på at det er cpu og ikke cpu-vifte? :o Om det er cpu-vifte ville jeg tatt denne ut og renset den skikkelig... om dette ikke funker, er ny ett alternativ.. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Tror det er cpu vifta ja men jeg er ikke så god på pc hvordan tar jeg den av Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 En ting kan jeg si... det er garantert ikke prosessoren din som bruker. Det er høyst sannsynlig en vifte som går borti en ledning eller andre ulumskheter, eventuelt en harddisk som ikke har det helt bra. Du bør lokalisere støykilden (åpne maskinen, og lytte og se), og hvis det er en vifte, flytt på det som distraherer viften (ledning eller andre ting), ellers kan du risikere overopphetet system. Hvis det er en harddisk, ta backup av alt du har på den, og prøv noen diagnoseprogrammer eventuelt lever den inn til sjekk/bytte. Kabinettet kan i enkelte tilfeller være støykilden, om den er utsatt for noen slags vibrasjoner, men kan ikke helt tenke meg hva som skaper så store vibrasjoner i en datamaskin at det høres ut som en motorsag. Prøv å hold på kabinettet, og kjenner du ingen vibrasjon eller lyden ikke dempes betraktelig på den måten, så er det ikke kabinettet som har skylden. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Tror det er cpu vifta ja men jeg er ikke så god på pc hvordan tar jeg den av Ikke sikkert du behøver å ta den av. Se om du får renset den mens den sitter på CPU'en, men vær forsiktig. Evt. se om det er ledninger som står faretruende nære og flytt de litt lenger unna. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Er ikke sikker på pentium, men regner med at forskjellen fra amd ikke er så stor... Se etter noen fester helt mot hovedkortet og bruk ett passelig flatt skrujern... men vær forsiktig... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg ville sjekket skjermkort-vifta først, siden jeg har erfaring for at de kan lage "knitrelyd". edit: du kan føre fingern svært forsiktig ( ikke neglen ) ned på vifta mens den snurrer, dersom lyden er ugrei å lokalisere.. . Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 gikk over nå kan kulde være problemet siden det var iskalt på rommet mitt i går! Når pcen sto på i 5 min ble den varm igjen? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 gikk over nå kan kulde være problemet siden det var iskalt på rommet mitt i går! Når pcen sto på i 5 min ble den varm igjen? Jada, hadde et skjermkort her ( Abit Siluro mx 440 ) med for liten klaring til viftebladene, og lyden forsvant sånn som hos deg. . Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Vel... vet ikke hvor sansynlig dette er, men jeg hadde en kamerat som klarte å knekke et av viftebladene på psuvifta (jeg vet ikke hvordan han har klart det) - Men det bråkte som fy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå