Gå til innhold

Geforce 2 MX400 64 MB 128-bit på et Asus P2B hovedkort ???

Paula

Anbefalte innlegg

Har et gammelt HK Asus P2B, ønkser å kjøre et Geforce 2 MX 400 skjermkort på dette, har siste driverne til skjermkortet og har oppdatert BIOS på HK.

Systemet takler imidlertid ikke dette. Maskinen fryser og det synest at det ikke blir nok minne for å kjøre andre programmer.

Har noen en ide om hvordan få dette til ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal i utgangspunktet gå fint. Jeg har selv kjørt et ti4400 på et P2B-s rev1.03 med moddet Tualatin-celeron 1.4 ghz @ 1568mhz.

Du skriver at systemet fryser. Det kan høres ut som om du har byttet skjermkort og ikke har fjernet driverne til det gamle kortet skikkelig før installasjon av det nye. Hvis du kjører windows XP kan du starte i vga-modus og fjerne disse driverne, samt legge inn nye. Det er vel måten å gjøre det på i W2k også.

For win98 sin del må du prøve sikkermodus eller sette inn det gamle skjermkortet for så å fjerne drivere.

Hvis maskina di fryser før lasting av windows kan du prøve å gå inn i biosog velge "load setup defaults". Har du fremdeles problemer tipper jeg hardwarefeil.

Lenke til kommentar

Har fjernet alt av filer tilhørende det gamle skjermkortet. Har den siste driveren til Geforce. Får feilmelding om at det er for lite minne til å laste lydkortet "Midi".

Når jeg prøver å kjøre 3d mark får jeg melding om at programmet ikke finner 3dacceleratoren, hmmmm, hva er galt ?

Forøvrig ser det ut som jeg nærmer meg mer og mer en løsning her =) Takker Muffin ! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...