Gå til innhold

En liten gåte til...

Neo

Anbefalte innlegg

Denne burde være lett for de med litt blodomløp i hodet:

Du er midt ute i verdensrommet ombord i romskipet ditt. Du må ut og fikse på noe på romskipet. Du har ikke noe form for jetmotor på romdrakten din eller en snor som holder deg fast. Det eneste du kan er å holde deg fast i skipet. Det som skjer er at du mister taket i skipet og svever vekk fra romskipet ditt. Det eneste du har er en skiftenøkkel. Hvordan kommer du deg tilbake til skipet ditt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når har jeg kansje svaret i hodet, men det var vanskelig å finne de rette ordene. Da det ikke er tyngdekraft i rommet sånnsett så kan han vel ta det skiftenøkkelen i handa og kjøre hande fort frem i supermann stil og når armen ikke rekker lenger så vil kroppen følge etter pga tyngden av skiftenøkkelen :o Eller tar jeg feil?

Trur det er litt ugler i mosen med teorien. For i det han kjører handa raskt frem, vil ikke kroppen gå litt bakover ? :roll:

Lenke til kommentar
Kast/skyv skiftenøkkelen av all kraft i motsatt retning av skipet?

jepp

dette husker jeg fra 2FY

Det stemmer det. Bare pælme skiftenøkkelen i motsatt retning av hvor skipet er. Tok det fra 2FY boka hvor det var bilde av hele seansen. Det er vel ca. 5 år siden det nå tenker jeg... Om det er Newton's 3. lov eller ikke er jeg ikke helt sikker på. Men det er den loven om at alle krefter har en motkraft.

Lenke til kommentar

Du er midt ute i verdensrommet ombord i romskipet ditt. Du må ut og fikse på noe på romskipet. Du har ikke noe form for jetmotor på romdrakten din eller en snor som holder deg fast. Det eneste du kan er å holde deg fast i skipet. Det som skjer er at du mister taket i skipet og svever vekk fra romskipet ditt. Det eneste du har er en skiftenøkkel. Hvordan kommer du deg tilbake til skipet ditt?

La meg gjette at du har 2FY, og har Ergo 2FY lære boka? :roll:

Lenke til kommentar

La meg gjette at du har 2FY, og har Ergo 2FY lære boka? :roll:

Jeg hadde 2FY og hadde boka for 5 år siden ja. Er litt mer videreutdannet nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...